-0515-442328-

zondag 8 juni 2014

wat als je echt de enige bent

Wat als je nu echt zo uniek bent, dat er echt geen tweede zoals jij bent bestaat? Tja, dan gaan er heel wat meer deuren voor je open. Vooral wanneer dat unieke ook echt wordt erkend door de markt!

Deuren en beurzen zullen open voor je gaan! Vele willen dat unieke echt gaan ervaren. Vele willen graag geassocieerd worden met dit unieke en dan heb ik het niet alleen over gasten, maar zeker ook over leveranciers en andere stakeholders. Dat wil je toch zeker echt wel met je organisatie? Ik wel tenminste, maar waar ben ik dan echt uniek in? Met welke sterke punten zou ik aan de slag moeten gaan om deze positie te kunnen gaan bereiken? Het wordt direct troebel in mijn hoofd en ik weet, dat is niet goed! Teveel, te stuiterend.....ik moet even afstand nemen en me focussen op een andere organisatie. Wat maakt de Efteling nu zo uniek? Sprookjes, een bos en hoge kwaliteit. Ik denk dat ik hem zo wel te pakken heb. Terug naar de camping, onze camping. Natuurlijk komen gasten bij ons om te kamperen en veelal genieten ze op het water. Maar wat ons uniek maakt is dat we onze gasten verrassen, inspireren en verbinden. We proberen ze te verrassen door net wat anders te doen dan ze verwachten. Dat doen we met persoonlijke aandacht, maar ook met onze producten, zoveel en zo vaak als we kunnen. We proberen onze gasten zoveel als kan te inspireren. Dat doen we door goed naar onze gasten te luisteren, en daarop in te haken met producten en diensten veelal uit de omgeving. Maar ook door het ontwerp op onze camping zo te ontwikkelen, dat er al meer inspiratie "in de lucht hangt"
Voor een heel groot deel voegen onze overige gasten inspiratie aan onze gasten toe! We zorgen, ook door middel van het ontwerp op en van onze camping, dat er veel makkelijker verbindingen tussen onze gasten onderling kan ontstaan. We verleiden ze voor interactie en interconnecting.
En mocht dat door het ontwerp nog niet zijn ontstaan, dan helpen we daar persoonlijk bij!

Daar ligt onze kracht, door onze ligging, onze regionale context en onze persoonlijke kwaliteiten. Dat maakt ons uniek en langzaam maar zeker schuiven we steeds meer en meer op naar een eigen markt. Een markt waar gasten op af komen die inspiratie, verrassing en verbondenheid zoeken in hun vrijetijd!
En we zijn nog steeds niet de enige die dat doen......we zijn nog steeds niet super uniek. Elke dag, elke week weer opnieuw,  werken we aan om onze eigenheid, ons DNA om het steeds sterker en dominanter te laten worden. Ik ben benieuwd of we ooit de enige zullen zijn.....
Wat denk jij, gaat het ons lukken? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten