-0515-442328-

dinsdag 25 november 2014

actie!

De strategie is bepaald, je weet welke keuzes je hebt gemaakt. Nu komt het erop aan of je ook de juiste dingen doet! Of, zoals Jan van Setten zegt: "Waar blijkt dat uit?"

Je kunt wel zeggen dat je je gasten een gevoel wil geen dat ze meer dan welkom zijn, maar wat heb je dan gedaan om ze dat gevoel te geven? Heb je dat ook succesvol weten te doen? Het gaat hier om de implementatie, en ik merk bij mijzelf dat ik dat wellicht nog moeilijker vind dan het ontwikkelen van een nieuwe strategie! Op een nieuwe manier, met nieuwe kaders, je acties ontwikkelen. Hierbij moet ik telkens, bij elke actie weer opnieuw, andere keuzes maken dan dat ik dat gewend was te gaan doen. De eerste dagen, weken gaat het wel, maar daarna verval ik al snel in mijn oude patronen. Heb jij dat ook? Vast wel, want om mij heen hoor ik vaak dat we wel de noodzaak tot veranderingen hebben gezien, we hebben met een dure adviseur een nieuwe strategie ontwikkeld maar dan komt de weerstand. En als die al niet van jezelf komt, omdat je snel geneigd bent om terug te vallen in het oude bekende, dan komt het wel door wat mensen binnen je organisatie die in oud gedrag vervallen en niet meedoen. Jammer, want uit onderzoek blijkt dat 80% van de nieuw ontwikkelde strategieen niet tot wasdom komen, een gebrek aan een goede implementatie! Op dit moment ben ik ook bezig met het ontwikkelen van een marketing-communicatieplan. Samen met een groep studenten en een docent. Een plan dat straks nog handen en voeten moet krijgen, niet mag gaan verstoffen op een plank, om vervolgens een paar jaar later definitief naar de archiefruimte te worden gestuurd. Een nieuwe strategie is net als een droom, als je die niet gaat najagen, zal het nooit wat worden. En in deze tijd waar de dingen razend snel veranderen, zul je elke dag weer nieuwe stapjes moeten nemen. Want, niets veranderen is geen optie!

Ik ben benieuwd naar jou tips hoe jij de implementatie borgt zodat jullie wel elke dag die nieuwe stapjes nemen, laat je het ons weten? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg


Geen opmerkingen:

Een reactie posten