-0515-442328-

donderdag 13 november 2014

mensen moeten eerst iets voelen, voordat het tussen de oren komt!

We krijgen een stoomcursus neuro marketing van Victor Lamme tijdens het Mixed Emotions congres vorige week in Apeldoorn.
"Mensen moeten eerst iets voelen, voordat het tussen de oren komt" Maar hoe krijgen we onze camping, bij onze potentiele gasten tussen de oren?

Ofwel, wat moeten ze voelen? Iedereen kent ze wel, de belangrijke emoties:

  • Hebzucht, je moet er zelf iets aan hebben
  • Angst, het tegenover gestelde van hebzucht.
  • Sociaal, mensen willen graag elkaar na-apen
Wanneer je de juiste knop in het brein van je gast drukt, drukt hij op de koopknop. Dat heb ik toch meer dan eens ervaren. Zo zag ik ooit een prachtige, gekke, ongewone plantenbakje. Met magneten kon je de twee helften aan elkaar "plakken" aan weerszijde van het raam. et koste me 89,95€. Heel veel geld natuurlijk voor een klein plantenbakje dat aan hooguit een geranium ruimte boodt. Maar goed, ik was al verkocht, ik moest het alleen nog even "goed' praten met mijzelf. Want vanzelf doe ik geen verkeerde aankopen! Dus sprak ik af dat het vooral een uitermate goed touchepoint is met onze gasten. Het is helemaal methode VAMP die we hier toepassen. Bovendien waren de jonge designers twee pittige en enthousiaste meiden. Alleen daarom al ging de gunfactor enorm omhoog!
En nog steeds, jaren later, kan ik mijn aankoop nog steeds verdedigen. Sterker nog, onze dochter Nicole belde mij op, mam ik heb zo'n mooi beeldje gezien en nu wil ik met je overleggen of ik dat van dat geld (dat ze gekregen had van haar opa en oma) zal gaan kopen. Het enige dat ik haar vroeg was of ze "verliefd" was op het beeldje, want, zo vertelde ik, dan is het goed!
Telkens wanneer ik echt verliefd ben geworden op een ding dat me aankijkt in een winkel, is het goed geweest. Is mijn koopknop ingedrukt en nog jaren later ben ik er nog blij mee!

Hoe zit dat met jou? Ben jij blij wanneer je iets heel graag wilde hebben (hebzucht) en ben je dat dan jaren later nog steeds? En hoe zorg ik er nu voor dat mijn potentiele gasten verliefd worden op onze camping? Wat laat ik zien om onze gasten te laten verlangen naar onze camping? Ik heb gelukkig nog een paar maanden, misschien moet ik toch overwegen of die sociale gevoelens wat makkerlijker zijn. Zo van, die en die, en die zijn ook al op Watersportcamping Heeg geweest......Weer voldoende stof tot nadenken....het wordt nog druk met nadenken, deze winter! Maak er een mooie dag van! Groet & glimlach, de polletjes, Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten