-0515-442328-

dinsdag 4 november 2014

wie is de eindbeslisser?

Wil je verkopen, dan is het wel erg handig om te weten wie de eindbeslisser is. Want daar ligt dan je klus om die optimaal te verleiden! Voor ons type bedrijf, de  camping,  zijn het in negen van de tien keer, de vrouwen die het bepalen. Hoe kan ik dan onze kansen zo groot mogelijk maken?

Dat begint natuurlijk al met WAAR kan ik deze eindbeslisser bereiken? et lijkt me nogal logisch dat een advertentie in een blad als Topgear misschien wel stoer zou kunnen zijn, maar het bereik van mijn doelgroep is heel beperkt. Ik zou dan toch liever voor een vrouwenblad kiezen. Natuurlijk moet dat vrouwenblad passen bij de lifestyle van je doelgroep. Een Margrietlezer is een behoorlijk ander type vrouw dan de Flow, om maar wat te noemen! Of wat te denken van de Story vs. Opzij? Maak daarin liever een scherpe keuze, want je richten op de gemiddelde Nederlander is duur!
En als ze dan al komen kijken op je camping, om rond te sneupen of het wat is, wat doe je dan? Natuurlijk, dan kijk je, met wat voor type gasten heb ik van doen, want geen vrouw gelijk! Behoren ze tot je doelgroep? In welke levensfase zitten ze? Verliefd, met kinderen, zonder....? Hebben ze alle tijd? In het optimale geval hebben zij tijd en jij ook. Geef je ze een kop koffie en wat papieren, leidt je ze rond als ze dat tof vinden en laat je ze al "even" vakantie vieren door ze bv kano's of fietsen voor een uurtje aan te bieden. Tuurlijk, in het optimale geval. Want een auto koop je toch ook niet even, daarin maak je toch ook al een proefrit.
En telkens ben je je bewust, wie is de eindbeslisser en waar kan ik die optimaal mee van dienst zijn. Hoe kan ik haar optimaal helpen om een keuze te maken voor hun droomvakantie? Welke behoeften heeft zij, niet het gezin. De mannen en kinderen voegen zich toch wel naar haar. En als zij het belangrijk vindt dat de kinderen vooral moeten genieten, dan begin je over het strandje, de kinderzeillessen. En als ze graag ook s'avonds nog even met manlief een terrasje wil pakken, dan begin je over de kinderoppas die ze hier bij hun tent kunnen krijgen. Ziet ze op tegen de beperkte ruimte en de wc rol onder de arm, dan begin ik over de familie badkamer met ligbad en twee douches. Het is een kwestie van alle voelsprieten inzetten om optimaal de eindbeslisser dat te geven waarnaar zij opzoek is.
Wie is bij jou de eindbeslisseren hoe kan jij die het beste helpen?
Ik ben benieuwd, wees welkom! De polletjes Watersportcamping Heeg
www.watersportcampingheeg.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten