-0515-442328-

woensdag 12 november 2014

benutten van kansen

"Kijk naar de natuur, en laat je inspireren" vertelde Onno van Dokkum al eens. En dit zinnetje is altijd ergens in mijn hoofd blijven hangen. Wanneer ik een probleem heb, ergens vast loop, dan ga ik graag naar buiten. Even geen mensen om me heen en mijn kop in de wind. Regen erbij is ook fijn, want dan "spoel" ik als het ware de troebeligheid van mijn lijf.

We komen niet alleen tot rust, als we kijken, dan zien we dat de natuur altijd alle kansen pakt die er liggen. En hoe doe ik dat? Als ik wat nodig heb, zie ik dan wel dat wat mij verder brengt? Zie ik voor onze camping de kansen die er liggen om mijn doel te bereiken? Ik kijk naar het musje en bedenk dat er bij dit plaatje meer metaforen zijn. Zoek de stabiliteit die de omgeving biedt en je bereikt eerder je doel. In mijn eentje kan ik van alles, maar wanneer ik de dingen uit de omgeving erbij betrek kan ik meer. Wie hebben er in mijn omgeving eenzelfde uitdaging? Deze winter ben ik bezig met een marketing communicatieplan voor de Duitse markt. Wie hebben er nog meer belang bij, dat er meer (Duitse) gasten naar deze regio komen? Juist ja, bv. de middenstand. En dus heb ik gevraagd aan een van die leuke winkeltjes of ze mij wil ondersteunen in de vorm van een cadeau uit haar winkel om aan de pers in Duitsland te kunnen geven. Een prachtige tas volgestopt met een boekje, een flesje van een regionaal kruidendrankje, twee glaasjes....Dat smaakte naar meer, en zo kreeg ik van een andere dame uit de regio ook cadeau's uit haar winkel mee. Het verrassingspakket groeide en groeide, en zo kon ik de pers bedanken toen ze eenmaal besloten hadden dat ze ons gaan bezoeken. En natuurlijk ben ik ook weer mensen tegen gekomen die niet mee wilde doen. Als we daar aan beginnen en al van dat soort opmerkingen. Wat zal ik daarvan zeggen, tja dat doet ook wat met me. Natuurlijk stuur ik nu met nog meer plezier mijn gasten naar de mensen die me hielpen om een mooi regionaal bedank pakket samen te stellen. Maar ik zal denk ik niet nog snel mensen verwijzen naar zij die niks wilden doen. Je weet niet half hoe vaak wij worden gevraagd.......mij jullie weten kennelijk ook niet hoeveel wij naar jullie verwijzen. Kortom, kijk goed om je heen, want stabiele pijlers zijn er in elke omgeving wel te vinden. Partijen waardoor je sneller je doel kan bereiken. Doe als deze mus, benut de kans!
En mocht je toevallig hier uit de omgeving komen en ook wat in het bedank pakket willen stoppen, wij gaan binnenkort weer naar het buitenland, je bedankje is meer dan welkom!
Wees welkom, de polletjes, Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten