-0515-442328-

vrijdag 21 november 2014

wow, wat gebeurt er nu?

Gister middag had Jacob een afspraak in het ziekenhuis. Ik zou met hem meegaan en we hadden samen om 14h afgesproken in de wachtkamer. Ruim op tijd nam ik plaats in de wachtkamer, ik zit nog maar net of er komen twee dames aan met een karretje!

Gelukkig komen wij niet zo vaak in het ziekenhuis, voor mij was het de eerste keer dat ik dit meemaakte! Alle wachtende mensen kregen een drankje aangeboden! Wat een enorme omslag is er gaande in het ziekenhuis. En keurig op tijd worden wij opgeroepen door de specialist, zou het toeval zijn, of zou ook de planning van de specialisten zijn aangepast? Ik heb me meer dan eens verbaasd over de HOE er naar de patient, de gast van het ziekenhuis wordt gekeken en mee wordt omgegaan. Ik schaam me dood wanneer ik mijn gasten een kwartier te laat begroet, menig specialist excuseert zich er niet eens voor. Echt, doordat ik op een skatebaantje mijn kniebanden had afgescheurd, moest ik meer dan eens naar de orthopeed. Het zal vast een heel kundige man zijn geweest, maar hoe ik werd behandeld, dat beviel me werkelijk niet. Meestal liep hij enorm uit, het was niet ongewoon om 45 minuten op hem te moeten wachten. En dan werd ik verzocht om een kamertje in te gaan, mijn schoenen en broek uit te trekken en daar te wachten tot hij dan zou komen. Ik wachtte vaak dan nog wel 10 minuten, soms was het koud, het was altijd saai! Geen magazines, weinig inspirerende dingen aan de muur....Ik weet nog dat ik een keer maar ben gaan zitten op de plaats van hem. Achter zijn bureau, achter de computer. Zijn computer! Ik ben wat gaan spelen op het ding en toen hij binnenkwam, en hij me zag zitten zonder broek en schoenen, op zijn stoel, achter zijn bureau en spelend met zijn computer: Zijn mond viel open. En ik zei: "Ohh, mag dit niet? Ik dacht dat de computer er stond om de patient wat te vermaken tijdens al het wachten!"

Maar nu hebben we niet hoeven wachten. We kregen zelfs wat te drinken aangeboden! Dat zijn toch al revolutionaire veranderingen in het denken. Dit zijn de eerste stapjes de goede kant op, nog even en dan hoeft de patient niet meer te betalen voor het parkeren bij het ziekenhuis. Ik kan me zelfs voorstellen dat het ook niet meer lang zal duren of we kunnen ook op een avond naar de specialist in het ziekenhuis. Dan "kost" het de patient geen werktijd meer. En stel je voor dat er een mooie muziek op de achtergrond te horen is, dat er een lekkere lucht hangt en dat we vrijwel niet meer hoeven te wachten. Gewoon omdat het allemaal kan. Gastvriendelijkheid is een van de beste manieren om waarde toe te voegen aan onze producten en diensten. En of je nu een verzekeringskantoor hebt, een medisch specialist bent of grassprieten verhuurd: We zijn nooit klaar, het kan altijd beter, als we ons zelf maar beter willen maken! We gaan het laten gebeuren, wij willen ook stapje voor stapje het verschil bieden in het omgaan met onze gasten, jij toch ook?
Ik ben benieuwd naar je reactie, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten