-0515-442328-

vrijdag 7 november 2014

als het niet werkt, komen de nieuwkomers die het wel werkbaar maken!

Gister middag mocht ik een presentatie bijwonen van Peter Heshof. En natuurlijk had ik pen en papier in de aanslag. Peter begon met de tijdsgeest te verklaren, vanuit het verleden naar het heden.

Elke tijdgeest heeft zijn eigen facetten van behoeften.



  • "50 waren typisch de jaren van de wij tijd. Die zich laat kenmerken door zekerheid en behoudend.
  • "60-"70 waren de wildere jaren opzoek naar vrijheid-tijd
  • "80 de yuppen komen op, de zekerheid-tijd 
  • "90 live to the max-tijd.
Waar lag de tijdgeest van de afgelopen jaren? We zien een crisis, een transformatie van tijdsgeest. Nu gaan we opzoek naar de wij-tijd. De tijd van participatie, niet meer zoals in de jaren "50 maar nu met een sterke eigen bepaling erin. We laten ons niet meer regeren door de kerk en de maatschappij, maar beslissen zelf waar we ons goed bij voelen, en sluiten ons dan aan bij die groep. We voelen ons goed, wanneer we er voldoende voor terug krijgen.
Heel veel nieuwe trends zie je als eerste ontstaan in de keukens. Zoals Zuzanna tijdens de DDW14 ook al aangaf, willen we terug naar de natuur, naar de bron, naar de oorsprong. Dus willen we geen bewerkte groenten en lappen vlees op ons bord die zijn bewerkt. Zitten we niet meer de dieeten, maar eten we alleen dat waar we ons goed bij voelen. De wij zie je ook al opkomen bij initiatieven zoals "Burendag" dat een groot succes is geworden. Maar wat kan ik daar nu allemaal mee als grassprietverhuurder? Wanneer ik goed inspeel op de tijdsgeest, dan zet ik dat van mijn DNA in de etalage. Reducing your negative, zei Peter zo lekker losjes. Maar ja, dat is eenvoudiger gezegd dan gedaan. En.....alles staat ter discussie, als het niet werkt, komen de nieuwkomers die het wel werkbaar maken. Een hele geruststelling, die zekerheid, die hebben we dan al vast te pakken. En zo zie je maar, je bent nooit, maar dan ook nooit klaar met je bedrijf. Je zult dag in dag uit je moeten aanpassen aan de tijdsgeest. Want alleen zij die zich het beste weet aan te passen, die zal overleven!

Zal ik vragen of ik nog eens een interview met Peter zou mogen hebben om zijn visie op de recreatie te vragen? Laat je het mij weten? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten