-0515-442328-

zondag 10 april 2016

behouden van eigenheid

Het valt niet mee, de hele dag worden er "aanvalletjes" gedaan op je eigenheid. Op wie je bent en hoe jij je tot de ander verhoudt. Je weet misschien nog niet eens wie je bent, en dan komen die externe uitdagingen nog op je af....

Ons zelf vinden, weten wie we zijn. Waar we voor staan en hoe we ons gedragen. Het is een hele klus, en eerlijk, eigenlijk houdt dat nooit op. Elke dag worden we uitgedaagd waardoor we wel of niet onze eigenheid behouden of juist wat verliezen. Misschien is dat wel het aller lastigste. Ik zie in ieder geval veel organisaties worstelen met wie ze zijn. Waar ze naartoe willen en hoe. Hoe willen we met onze camping, het bedrijf runnen? Voor wie willen we van betekenis zijn? Welke betekenis willen we geven? Willen we zo veel mogelijk geld gaan verdienen, of hebben we een hoger doel? Willen we zo min mogelijk belasting betalen en zoveel mogelijk luxe artikelen om ons heen verzamelen? Willen we onze vriendjes zo goed mogelijk helpen, want dan helpen ze ons ook, en worden we daar allemaal rijker van. Of willen we zoveel mogelijk mensen aan het werk hebben en ervoor zorgen dat ze een zo zinvol mogelijk leven kunnen leiden? Ik hoorde over de Greyston een bakkerij uit New York die niet zoveel mogelijk cup cakes wil verkopen, niet zoveel mogelijk winst wil maken. Nee, Greyston wil zoveel mogelijk mensen aan het werk hebben. Thuis ben ik ze gaan opzoeken, en ik wilde het graag met jullie delen. Want mocht je een sociaal bewogen mens zijn, die leiding mag geven aan een organisatie, hoe cool zou het zijn, om je hogere doel meer aan te laten sluiten bij wie je echt bent. Ik kan me namelijk niet voorstellen, dat je alleen maar wat geld en luxe materie wil hebben.

Ik ben benieuwd wie je bent en hoe je dat laat zien, hoe je bij jezelf blijft, ondanks alle externe uitdagingen. Vind jezelf en ben dat, wees welkom. De polletjes, Watersportcamping Heeg.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten