-0515-442328-

woensdag 13 april 2016

hoe zit het met je processen achter je raakmomenten?

We hebben de hele dag door contact, met gasten, met leveranciers, met collega's en met onze medewerkers. En we beloven ook de hele dag door van alles. Maar, hoe zit het met het proces achter die belofte?

Wanneer je een haperend proces achter de belofte hebt, wanneer het proces niet meewerkt zeg maar, dan komt er niets van de uitvoering van je beloften terecht. Weg mooi raakmoment!
Wij proberen met onze camping, snel te schakelen. En dat lukt niet altijd, zo ook deze keer. Ik was gister de hele dag weg, naar een begrafenis en daarna direct door naar de designweek op de NHL in Leeuwarden om als "creatieve gek" feedback te geven op middelen die de studenten aan het ontwerpen waren. Daarna snel door naar huis, eten koken, jongens naar de training brengen en halen, je kent het wel. Onder het eten vertelde Jacob nog, dat een docent uit Leeuwarden had gebeld voor mij, of ik haar terug wilde bellen. Ik wist dat het een docent van de NHL was, want ik was daar 10 minuten te laat aangekomen. Ik hoefde dus niet terug te bellen. Dat dacht ik tenminste......Vanmorgen bleek dat het een docent van de buren van de NHL was geweest, van Stenden dus. Ik had met mijn logica en mijn vermoeide donder, het ingevuld. Jacob had beter kunnen noteren wie er had gebeld en van welke organisatie. Gelukkig was het niet heel ernstig dat ik pas vanmorgen vroeg belde. Maar het was wel weer een "lesje" voor ons. Wanneer we een optimale customer journey willen, dan ben je er nog niet met een goede "voorkant", een goed eerste contact. Dan is het proces erachter zeker net zo van belang. Anders loopt alle positiviteit direct weg, als thee uit een kapotte theepot!

Wanneer heb jij kritisch gekeken naar je customer journey en vooral ook de processen aan de achterkant? Ik ben benieuwd, laat je het ons weten? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten