-0515-442328-

donderdag 21 april 2016

we willen alleen dingen ontwikkelen, waarop onze gasten zitten te wachten

Natuurlijk willen we geen blunders maken, willen we niet heel veel ontwikkelingskosten maken, die uiteindelijk allemaal voor niets zouden kunnen zijn geweest. Het lijkt me dat elke organisatie die ambities heeft. Maar hoe zorg je er nu voor dat je en blijft ontwikkelen en innoveren, en geen missers maakt?

Dat kan niet! Je kunt nooit risico-loos onderzoeken en ontwikkelen. Wel kun je de risico's beperken. Vorig jaar kwam naar voren dat onze gasten een bootcamp wel zagen zitten. Onze doelgroep houdt er ook tijdens hun weekendje weg of vakantie graag een gezonde levensstijl op na. Daarvan maakt sport en beweging een groot onderdeel van uit. Op het gebied van watersporten is hier al van alles te doen, maar een bootcamp, dat boden we nog niet aan! We hadden nog geen idee voor welke prijs, op welk moment en hoe pittig. Alleen de waar en waaromvraag was eigenlijk beantwoord met het voor onderzoek. Genoeg tijd dus om deze aanbeveling verder te onderzoeken en uit te werken. A.s, zondag starten we op onze camping met de eerste bootcamp, verzorgt door een professionele trainer die bij ons op locatie komt. Natuurlijk hopen we dat onze gasten een fijne bootcamp zullen krijgen. Maar een ding weten we zeker, het kan altijd beter! Dus gaan we goed evalueren na de bootcamp. Wat kunnen we doen om het nog passender, toffer te krijgen. Is het moment goed? Is de instructie helder en inspirerend geweest? Is de vooraankondiging goed geweest? En zo kun je je voorstellen, zijn er meer vragen waarop we de antwoorden gaan zoeken tijdens de evaluatie. Bedenk, ontwerp, organiseer, evalueer en pas je "dingen" aan. Want dan ontwikkel je pas de dingen waarop je gasten zitten te wachten.

Hoe doe jij dat? Ontwikkel jij wel dingen waarop jouw gast zit te wachten? Ik ben benieuwd, en mocht je tijd en zin hebben, doe dan lekker mee met deze bootcamp!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten