-0515-442328-

zondag 3 april 2016

enthousiasme is naief?

"Wat een heerlijk enthousiast kind", of "enthousiaste medewerker gezocht". We genieten allemaal van enthousiaste mensen, maar gedurende ons leven, lijken we steeds minder enthousiast te zijn.
Hoe kan ik zelf zo enthousiast mogelijk blijven, vroeg ik me af.
Of is het wat naief, om te wensen dat ik zo lang mogelijk zo enthousiast mogelijk blijf?

Een ding weet ik zeker, met een enthousiaste houding, krijg je heel wat meer voor elkaar, dan dat de "droeftoeter" voor elkaar krijgt. Enthousiasme straalt positiviteit uit, straalt overtuiging uit en het is besmettelijk!  Niet voor niets dat in menige vacature wordt gevraagd om enthousiaste medewerkers. En je pikt ze er zo tussen uit, enthousiaste mensen. Het zijn mensen met een missie, een passie en een hoop energie. Voor mijzelf merk ik dat ik heel veel energie krijg van (positieve) feedback. Ik zet expres positieve tussen haakjes. Mijn dag kan niet meer stuk wanneer ik complimenten krijg, heerlijk vind ik dat! Maar ik krijg ook heel veel energie van mensen om me heen die energie geven! Mensen die zelf vol enthousiasme hun werk doen. Mensen die me daardoor ook weer inspireren. Ik merk dat ik graag naar de gasten ga, die vol energie en enthousiasme genieten op onze camping, heerlijk is dat. Eigenlijk is dat het mooiste compliment! Van die gasten, waar je naar verlangt, die we na de lange winter, gewoon hebben gemist. Hoe fijn is het om te horen en te zien dat ze het goed maken, dat ze nog steeds, onverminderd enthousiast zijn.
Enthousiasme is besmettelijk, en enthousiasme blijf ik opzoeken. Want ik weet dat als ikzelf niet of minder enthousiast ben, dat direct ook van invloed is op de mensen om mij heen. Op mijn medewerkers, mijn gasten en mijn leveranciers. Ik kan het me toch eigenlijk niet eens veroorloven om langzaam maar zeker zelf een droeftoeter te worden. Jij toch ook niet?
Enthousiasme, is dat nu naief? Of ......
Ik ben benieuwd naar jou mening, je vind er vast wat van, wees welkom! De polletjes, Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten