-0515-442328-

zaterdag 2 april 2016

upcyclen tot prachtige en unieke producten

Ongeveer de helft van alle hout die in de meubelindustrie wordt gebruikt zal als zaagsel en houtsnippers de fabriek verlaten. Gelukkig wist designer Marjan van Aubel daar wel raad mee, en ze kwam tot het ontwerp "Well Proven Chair".
Ik heb al eerder blogjes geschreven over ons afval probleem, het laat me niet los.

Afgelopen week had ik weer overleg bij de Culturele hoofdstad voor een van onze creatieve projecten. Afval gaan gebruiken als nieuwe grondstof, ook hier is dat het uitgangspunt voor dit project. Omdat het kan, omdat het ook moet. Ik krijg energie van onze gasten inspireren, om ze te verrassen en liefst ook nog nieuwe ervaringen aanbieden op onze camping. Hoe cool zou het zijn als we producten zouden kunnen ontwikkelen die bijdragen aan een duurzamer leven. Dus upcyclen, omdat we eigenlijk geen afval meer zouden moeten produceren. Dat gaat verder dan het snijafval van de groenten naar onze kippetjes brengen die het lekker op peuzelen, het recyclen.
We zitten nog wat te stoeien, ik kan er nog niet zoveel over zeggen. Maar mensen als Marjan van Aubel, die inspireren ons natuurlijk wel weer enorm. Zie je wel, haar is het ook gelukt!
Heb jij nog een tof idee, wat kunnen we nog meer doen met de spullen die nu zomaar in de afval containers verdwijnen? We zijn benieuwd, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten