We hebben niet voor niets een visie en een missie. Daar koersen we op. Die bepalen waar we onze pakketpaaltjes slaan, waarbinnen we alles organiseren. Maar het gaat niet altijd goed, er komen wel eens dwalingen voor!
Dan is het zaak om direct en adequaat de zaken bij te sturen. Want alles wat onze missie en visie ondermijnt, moeten we zien te voorkomen. We hebben het met onze medewerkers regelmatig over onze methode V.A.M.P. Wat verstaan we er onder, wat bedoelen we ermee. Die vier kleine woordjes (V.=vernieuwend, A.=anders, M.= maatschappelijk verantwoord ondernemen en de P.=persoonlijke aandacht) moeten vooral betekenis hebben. Bij ons maar zeker ook bij onze medewerkers.
We treden op wanneer onze medewerkers niets ondernemen bij misstanden. Ik zal je een voorbeeld geven van wat we onlangs nog meemaakte op onze camping. Een van onze stakeholders komt aan op de camping. Ze gaan een grote tent opbouwen. De chauffeur loopt de receptie in, terwijl de vrachtwagen voor de deur staat met draaiende motor. Na drie minuten loopt hij de receptie uit. De motor draait nog steeds. Hij wil naar veldje vier lopen, iets verder op. Maar omdat ik hem vraag om die draaiende motor eerst uit te doen, doet hij dat met een glimlach. Hij excuseert zich ervoor, hij had er even niet aan gedacht.
We zijn allebei weer blij, want ook al was er geen enkele kwade opzet bij, er moest wel worden ingegrepen! Hoe denk je dat onze kamperende gasten denken Ook al lijkt het maar een klein detail. Zelfs de kleinste details zijn nog steeds van groot belang. Want een klein dingetje slecht doen, ondermijnt heel veel goede zaken.
Want hoe kan je bereiken, wat je wilt bereiken, als je je niet strikt aan je routeplanning houdt?
Hoe stuur jij je organisatie naar je droomsituatie? Heb je nog tips voor ons, wees welkom, de polletjes, Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg
Dan is het zaak om direct en adequaat de zaken bij te sturen. Want alles wat onze missie en visie ondermijnt, moeten we zien te voorkomen. We hebben het met onze medewerkers regelmatig over onze methode V.A.M.P. Wat verstaan we er onder, wat bedoelen we ermee. Die vier kleine woordjes (V.=vernieuwend, A.=anders, M.= maatschappelijk verantwoord ondernemen en de P.=persoonlijke aandacht) moeten vooral betekenis hebben. Bij ons maar zeker ook bij onze medewerkers.
We treden op wanneer onze medewerkers niets ondernemen bij misstanden. Ik zal je een voorbeeld geven van wat we onlangs nog meemaakte op onze camping. Een van onze stakeholders komt aan op de camping. Ze gaan een grote tent opbouwen. De chauffeur loopt de receptie in, terwijl de vrachtwagen voor de deur staat met draaiende motor. Na drie minuten loopt hij de receptie uit. De motor draait nog steeds. Hij wil naar veldje vier lopen, iets verder op. Maar omdat ik hem vraag om die draaiende motor eerst uit te doen, doet hij dat met een glimlach. Hij excuseert zich ervoor, hij had er even niet aan gedacht.
We zijn allebei weer blij, want ook al was er geen enkele kwade opzet bij, er moest wel worden ingegrepen! Hoe denk je dat onze kamperende gasten denken Ook al lijkt het maar een klein detail. Zelfs de kleinste details zijn nog steeds van groot belang. Want een klein dingetje slecht doen, ondermijnt heel veel goede zaken.
Want hoe kan je bereiken, wat je wilt bereiken, als je je niet strikt aan je routeplanning houdt?
Hoe stuur jij je organisatie naar je droomsituatie? Heb je nog tips voor ons, wees welkom, de polletjes, Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg
Geen opmerkingen:
Een reactie posten