-0515-442328-

zondag 24 juli 2016

ik was verbaasd dat jullie zoveel tijd aan de telefoon voor ons hadden

Wij willen geen 13 in een dozijn camping zijn. En al helemaal geen vakantie fabriek waarbij de kamperende gast tot een nummer is verworden. We willen het verschil maken in onze aandacht. Persoonlijke aandacht.

Maar wat maakt aandacht nu persoonlijk? Het verschil is dat we ons zo goed mogelijk proberen in te leven in de (potentiele) gast. Welke kampeerplaats zou het beste passen bij zijn wensen en behoeften? Waar wordt hij extra blij van? Waar juist niet van? De medewerker die actief meedenkt en de bedrijfsregels wat laat meebuigen. Afgelopen week, tijdens het eten op de dijk, zat ik naast een van onze gasten. Ze waren hier voor het eerst en ze genoten. Wat een mooie camping en weet je waarom we direct bij jullie hebben gereserveerd? Omdat jullie zo uitgebreid aan de telefoon waren en beslist ons best mogelijke kampeerplaats wilde zoeken. En idd die hebben we gekregen, we zijn zo blij met de plaats die we hebben. Het voelde helemaal perfect!
Zo zouden we altijd willen dat het gaat, dat is waar we op sturen en dat is waar we het voor doen, voor die mooie complimenten en waardering. Maar tuurlijk zijn er ook momenten waarop het ons even niet lukt! Denk maar aan een erg onhandig moment, de telefoon bij de hand, terwijl ik sta te douchen. Het is acht uur in de ochtend en ik begin weer heerlijk fris aan de dag. Het water van de douche spoelt alle slaap van me af en dan gaat dat ding af; BBZZZZZTTTT    BBBZZZZTTTT. Kraan uit, opzoek naar een handdoek om mijn hand en onderarm wat af te drogen; "Goede morgen Watersportcamping Heeg, je spreekt met Karin".
Op dat moment ben ik dus echt niet in staat om samen met de gast, voor hen de mooist mogelijke plaats uit te zoeken. Sterker nog, ik heb niet eens een planbord van de camping bij me. En dan doen we het niet heel veel anders, dan al die andere campings. We noteren naam en adres en de aankomst en vertrek datum. We vragen of we ze na kunnen bellen om straks wanneer ik op kantoor ben nog samen echt te kunnen gaan zoeken. En ach, nee dat hoeft niet, zeggen ze. Dan hebben we even niet die uitzonderlijke gastbeleving mee kunnen geven. Een camping gaat 24/7 door, en juist bij een klein "papa en mama" bedrijfje zoals bij ons, kunnen we het verschil makkelijker maken door persoonlijke aandacht. We kennen onze gasten of nemen de tijd om ze te leren kennen. We weten alles van het bedrijf en kunnen snel schakelen. Toch gaat het af en toe net niet helemaal optimaal. Want ook wij zijn begrenst! Af en toe moeten we ook nog even dingen doen zoals douchen.
Hoe doe jij dat, met je zakelijke telefoontjes onder de douche? Heb je misschien een mooie tip nog voor ons? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg. https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten