Uitzonderlijke gastbeleving, we weten allemaal wel dat dat belangrijk is. We zijn allemaal consument en hebben per dag allemaal heel veel contactmomenten met heel veel organisaties. We bellen, we mailen en bezoeken per dag heel wat af. Maar als ik je nu vraag welke mooie ervaring je gister met een organisatie hebt gehad, dan blijft het heel vaak toch wel erg lang stil......
Maar hoe doen we dat nu bij onze eigen organisatie? Wij willen ook graag dat we het met onze organisatie goed doen. En dan goed doen in de zin dat we die 9+ ervaringen bieden aan onze kamperende gast. Maar een 9+, dat heb je niet zomaar voor elkaar. Daarvoor moet de basis al in ieder geval op orde zijn. In ons geval, we moeten zorgen dat onze receptie, toiletgebouw en dergelijke in orde zijn. Onze grassprieten moeten niet teveel kale plekken vertonen of te drassig zijn, en vanzelf lekker kort geschoren. Maar met de dingen op orde hebben, haal je misschien een magere 7 bij je gast. Niks om extra goed te onthouden, niks geen reden om rond te vertellen binnen hun eigen netwerk. Eigenlijk zoals we hierboven juist beschreven, we hebben dagelijks met heel veel organisaties te maken, maar vrijwel nergens maken ze een mooie ervaring. Uitzonderlijke gastbeleving, wat is daarvoor nodig? Op dit niveau beleeft de gast de dienstverlening als een warm, echt en persoonlijk maatwerk. Er wordt ingespeeld op persoonlijke behoeften aan aandacht, warmte, belangrijk voelen en gewaardeerd worden. We zijn er elke dag mee bezig, we sturen hier elke dag weer opnieuw op, maar die 9+ ervaring die heb je niet zomaar bij iedereen. Dat lukt nooit, maar als je elke dag meer weer, beetje bij beetje, meer en meer gasten die 9+ ervaring biedt.
Mocht je willen weten hoe we dat in de praktijk doen, wees welkom, we kunnen altijd een keertje koffie gaan drinken! De polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg
Maar hoe doen we dat nu bij onze eigen organisatie? Wij willen ook graag dat we het met onze organisatie goed doen. En dan goed doen in de zin dat we die 9+ ervaringen bieden aan onze kamperende gast. Maar een 9+, dat heb je niet zomaar voor elkaar. Daarvoor moet de basis al in ieder geval op orde zijn. In ons geval, we moeten zorgen dat onze receptie, toiletgebouw en dergelijke in orde zijn. Onze grassprieten moeten niet teveel kale plekken vertonen of te drassig zijn, en vanzelf lekker kort geschoren. Maar met de dingen op orde hebben, haal je misschien een magere 7 bij je gast. Niks om extra goed te onthouden, niks geen reden om rond te vertellen binnen hun eigen netwerk. Eigenlijk zoals we hierboven juist beschreven, we hebben dagelijks met heel veel organisaties te maken, maar vrijwel nergens maken ze een mooie ervaring. Uitzonderlijke gastbeleving, wat is daarvoor nodig? Op dit niveau beleeft de gast de dienstverlening als een warm, echt en persoonlijk maatwerk. Er wordt ingespeeld op persoonlijke behoeften aan aandacht, warmte, belangrijk voelen en gewaardeerd worden. We zijn er elke dag mee bezig, we sturen hier elke dag weer opnieuw op, maar die 9+ ervaring die heb je niet zomaar bij iedereen. Dat lukt nooit, maar als je elke dag meer weer, beetje bij beetje, meer en meer gasten die 9+ ervaring biedt.
Mocht je willen weten hoe we dat in de praktijk doen, wees welkom, we kunnen altijd een keertje koffie gaan drinken! De polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg
Geen opmerkingen:
Een reactie posten