-0515-442328-

vrijdag 22 juli 2016

niet erom heen draaien en met een hoop emphatie!

Het was fout gegaan, met het spuitwerk tegen onkruid op de verharde paden van de camping. De medewerker van Fa. Jonkman, die hier al jaren komt, had per ongeluk ook alle plantenvakken meegespoten. Daar konden de jonge lavendelplantjes niet tegen. 
Treurig schrompelde ze ineen tot een dor en zwart, broos bundeltje takjes.

Ik schrok me kapot toen ik dat ongeveer een week later zag. Onze tuinman Mark had gezien dat de man net wat te enthousiast aan het spuiten was geweest. Altijd heeft Fa. Jonkman naar volle tevredenheid hier verschillende werkzaamheden uitgevoerd. Altijd ging het goed, en nu, zo net voor het hoogseizoen waren vrijwel al onze lavendelplantjes kapot. Ik belde met mevr. Jonkman. Ik voelde me er vervelend bij, immers ging het altijd al goed, ze waren fijne partners. Maar zodra ik haar vertelde wat er was gebeurt zei ze: "dit gaan we netjes oplossen!" En dat hebben ze gedaan. Mijnheer Jonkman kwam binnen mum van tijd, samen met de medewerker kijken. Tja, het was echt fout gegaan, en ze gingen het oplossen. Ieder bedrijf is (verplicht) verzekerd tegen dit soort zaken. Mevr. Jonkman nam contact op met de verzekering. Maar de verzekering liet niet direct wat horen. Ze belde me op, ze had nog niets gehoord van de verzekering, maar ze begreep dat wij nu, in het hoogseizoen, de boel er mooi bij willen laten staan, en niet straks pas in het najaar. Ze heeft zelf, op eigen risico, de nieuwe lavendelplantjes laten komen en door dezelfde medewerker weer laten aanplanten. Het ziet er weer helemaal mooi uit. Ze hebben zelfs voor een lavendelsoort gekozen, waarbij de lavendel compleet in bloei staat. Ze geuren en kleuren, en meerdere van onze kamperende gasten riepen al spontaan dat ze het weer zo mooi vonden! Alle complimenten voor het aannemen en afhandelen van een klacht. Dat hebben ze geweldig gedaan. Je snapt wel dat wij Fa. Jonkman aan iedereen kunnen aanbevelen!
Ook bij een klacht is er een kans om een ambassadeur te winnen, vanaf het eerste moment kan je al een groot verschil maken, dat zie je hier wel! Niet erom heen draaien en met een hoop empathie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten