-0515-442328-

donderdag 21 juli 2016

wat blijkt uit onderzoek naar bezielende medewerkers?

Dat er maar bar weinig organisaties zijn waar echt bezielde medewerkers werken. Maar er is ook hoop, er zijn ook factoren die bijdragen aan meer bezielde medewerkers. Van die medewerkers die op maandagochtend vrolijk uit bed springen om weer te mogen werken!

Maar nu eerst de nare feitjes:

  • slechts een op de vijf medewerkers met hart en ziel is betrokken bij de organisatie waar ze werken
  • slechts een op de vijf medewerkers zegt de organisatie te vertrouwen
  • een op de vijf medewerkers zegt geen enkele bezieling te voelen bij de organisatie
  • maar 40% van de medewerkers de doelstellingen van de organisatie begrijpt
  • 65% van de medewerkers waardering mist in zijn werk!
Het goede nieuws is dat deze aantallen een grote ruimte bieden voor verbetering. Natuurlijk schrok ik van deze cijfers. Want waarom zouden wij het op onze camping heel veel beter doen dan deze cijfers?
Dus las ik het onderzoek snel verder en gelukkig stonden daar ook weer hoopgevende tips in, waar wij op onze camping wel wat aan hebben. Immers, het kan altijd beter, dus ook deze cijfers.

  • De medewerkers een goede inwerkperiode bieden waarin de missie, gewenste klantwaarde en de doelgroep goed wordt uitgelegd.
  • De medewerkers de ruimte, mogelijkheden en verantwoordelijkheid geven om zelf de gastwaarde te bieden, binnen de kaders die we stellen.
  • Goede medewerkers als rolmodel inzetten
  • De medewerkers dagelijks/wekelijks de gastenfeedback over de camping tonen en bespreken.
Aan Mikko kan je zien dat die met een hoop plezier hier werkt. Hij vindt het heerlijk om hier alles mooi schoon te poetsen. Maar ook nieuwe plantjes aanplanten zoals hier, daar doen we hem een groot plezier mee. Helemaal toen een van onze kamperende gasten uit het raampje van het chalet riep: "Wat wordt het weer prachtig Karin". Maar in dit geval gaat alle eer naar Fa. Jonkman en onze Mikko. Dus vroeg ik snel aan Mikko of hij wel hoorde dat onze gasten hier zo blij van worden, toen glunderde hij helemaal. Want wie wil nu niet waardering krijgen, vooral van de eindgebruiker, onze gast! Ere wie ere toekomt.
Wij weten weer nog wat beter waarop we vooral moeten focussen om nog wat beter te kunnen worden. Nu maar eerst werken aan het inwerken van onze stagiaire die deze week nieuw is gestart. Midden in het Hoogseizoen, een hele uitdaging dus! Hebben jullie bezielende medewerkers en hoe hebben jullie dat voor elkaar gekregen? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg


Geen opmerkingen:

Een reactie posten