-0515-442328-

woensdag 27 februari 2013

Het waarom achter de antwoorden

We zitten weer volop in het verwerken van enquetes van de verschillende onderzoeken. Tja, dan vraag je je af wat er achter de antwoorden zit. Wat is de essentie van wat er wordt gezegd?

En dat is wat we ons veel vaker zouden moeten afvragen besef ik me nu maar weer. Heb je dat ook dat je je na het gesprek veel beter plots inziet dat er eigenlijk iets heel anders wordt gezegd dan dat er wordt bedoeld?
Onze gasten hebben vragen beantwoord en daarin kan ik lezen dat ze het heel aardig vinden dat we bepaalde activiteiten ontwikkelen zoals bv literaire topschrijvers die op onze camping zijn geweest, net als een groep designers en ga zo maar door. Maar toen ik deze gast nogmaals aan de telefoon had voor iets anders, vertelde hij me dat hij het zo prettig vindt dat wij niet standaard elke dag of week hetzelfde animatie team laten rond lopen of elke week dezelfde schrijver.
Sterker nog, dat we steeds weer een ander project omarmen en hij kan bepalen of dit wel of niet wat voor hem is.
Hij wil zeker niet steeds worden vermaakt, en zeker niet met hetzelfde. Hij wil graag worden verrast.

In de enquete gaf hij aan dat hij bv de literaire schrijvers leuk vond, punt. Maar hij moet er vooral niet aan denken dat top literaire schrijvers hier elke week rond lopen. Maar voor die nuance was geen ruimte binnen de enquete. Daarom is het ook zo van belang om echt goed te luisteren en proberen te achterhalen wat er nu achter het antwoord zit.

Het was me weer een lesje luisteren dus. Volgende keer, ik weet het zeker, dan luister ik in een keer goed!
Ik ben benieuwd naar jouw verhaal, wees welkom!
De Polletjes, Watersportcamping Heeg
http://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten