-0515-442328-

donderdag 28 februari 2013

Hoe voelt het?

Er is een duidelijk verschil tussen service en gastvrijheid. Gastvrijheid gaat verder, dat gaat over hoe het voelt!
Maar hoe kunnen we nu de gastvrijheid vertalen naar onze teamleden?
Een uitdaging waarbij het gasten belang en de organisatiebelangen wel in balans moeten zijn.

Bij het ontwerpen van een procesmap waarbij de VAMP-methode waarmee wij werken consistent beleefbaar moet zijn is de P van Persoonlijke aandacht, ofwel gastvrijheid, niet een heel eenvoudig te vertalen kernwaarde.
Ik worstel daarbij, heb nog niet echt een aha gevoel gehad.
Ik vraag me dan ook af of dit te verankeneren is in een procesmap?
Is maatwerk uberhaupt goed neer te zetten in een procesmap?

Maar hoe dan ook, ik kan me alles voorstellen bij een organisatie waarbij iedereen op een persoon na, niet de persoonlijke aandacht geeft die je als organisatie zou willen dat de gast zou hebben gekregen. Dan maakt die ervaring alle positieve raakmomenten ten spijt, de beleving kapot!
De ervaring is zo sterk als de zwakste schakel!
En mocht er iets niet naar wens zijn gegaan, dan is er bijna altijd nog direct daarop volgend een tweede kans om het goed te maken, heel erg goed.  Maar niet altijd zullen wij weten dat er een beleving niet zo was, zoals wij hoopten dat die zou zijn.
Het blijft dus nog stoeien voor me, ik weet het nog niet. Hoe doe jij dat?
Ik ben benieuwd naar je reactie, wees welkom, De Polletjes, Watersportcamping Heeg
http://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten