-0515-442328-

woensdag 13 februari 2013

ontregelen

Wat raar eigenlijk dat we als camping zo verzeilt zijn geraakt in het managen van regeltjes die ons door allerhande bestuurders zijn opgelegd.
We hebben met HACCP te maken, met de regelgeving rondom speeltoestellen, het waterschap, gemeentelijke regelgeving en ga zo maar door.
Dagelijks zijn we hiermee uren kwijt. Met als gevolg, we hebben steeds minder tijd om ons eigenlijke werk uit te voeren.

Wij staan daarin niet alleen, de gehele maatschappij heeft te maken met een overdosis aan regelgeving. Daarom zijn er wel meer polities die worden ingehuurd, maar niet meer blauw op straat. Zijn onze leraren op scholen meer druk met het vastleggen van protocollen en resultaten van toetsen die ze de leerlingen steeds afnemen, dan dat ze onze kinderen les geven.
Ik vraag me sterk af: zijn wij mensen niet meer in staat te functioneren naar behoren zonder regeltjes?
Geef de werknemers meer vrijheid en verantwoordelijkheid, dat komt de kwaliteit naar onze gasten zeker toe zeker tengoede! Het geeft meer plezier, er is meer ruimte voor eigen passie en een beter resultaat.
Maar ook naar onze eigen gasten, als we niet de vele regeltjes die we opgelegd krijgen hoeven door te spelen naar onze gasten, dan hoeven we niet vellen vol regeltjes te overleggen. Met het opstellen van ons welkomsboekje ben ik me rot geschrokken van de vellen vol regeltjes. Ik haal ze iig uit het nieuw te maken welkoms boekje, die ruimte gebruik ik liever voor onze geheime adresjes en andere interessante wetenswaardigheden op en rond de camping!

Hoe gaan jullie met de steeds verder verstikkende regelgeving om?
Wees welkom, de Polletjes Watersportcamping Heeg
http://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten