-0515-442328-

vrijdag 22 februari 2013

wat is je boodschap?

Via een groep op linkedin kwam ik op het idee om samen met mijn stagiaires te sparren over het ontwerpen van de ideale organisatie.
Nadat we het er uitgebreid over hadden gehad, vroeg ik hen deze organisatie te tekenen op een A4-tje.

En dan komt het, er werd al heel snel geroepen: "we zijn klaar".
Maar het plaatje dat ik onder ogen kreeg was dan misschien wel helder voor mij, omdat ik de gehele discussie had mee gekregen, maar het was allerminst duidelijk voor een willekeurige oma!
Weer terug naar het ontwerp, weer terug naar de essentie neer zetten.
Welke boodschap heb je?

Dit proces herhaalde zich nogmaals, de tijdslimiet werd ruim overschreden en nog steeds viel het niet mee. De twee stagiaires waren het nu ook nog niet helemaal eens met elkaar hoe de bodschap neer te gaan zetten.
Kortom, het was irritant om zo kort en bondig een hele droom organisatie neer te gaan zetten op een A4-tje.
Voor ons alledrie een heel leerzaam moment. Samenwerken, de essentie zoeken, een boodschap uitdragen....Communicatie is en blijft volgens mij een "dingetje" waar we binnen onze organisatie het meeste geld op verliezen. Samen met man en kinderen bespraken we tijdens de lunche mijn ervaringen. En hoewel we in theorie heel goed weten hoe het allemaal zou moeten, is het toch schokkend om te zien hoe ontzettend lastig het is om een duidelijke boodschap uit te dragen.

We blijven leren, en we blijven ons trainen!
hoe doe jij dat eigenlijk, een heldere boodschap uitdragen?
Ik kijk uit naar je reactie, een groet & glimlach, De Polletjes
http://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten