-0515-442328-

dinsdag 12 februari 2013

Vernieuwen van producten

Alle producten die we nieuw aan schaffen moeten worden gewogen op onze VAMP methode.
ze moeten vernieuwend of anders of MVO of Persoonlijke aandacht bieden en liefst alle vier tegelijk!

Maar het grappige is, dat als ik bv een nieuwe afvalbak voor het toiletgebouw kies, de hele omgeving van de nieuwe afvalbak ook een betere uitstraling krijgt. Wat is niet wist was dat er een onderzoek is gedaan naar de beleving van de hotelkamer en de relatie tot de receptie. Wanneer er een bos verse bloemen op de receptie staat, werd de waardering van de gast voor de kamer met een half punt verhoogt.

Het was dan ook logisch om te denken dat dat ook voor onze kampeerplaatsen zou gelden. Wij hebben dat maar aangenomen en hebben direct ervoor gezorgt dat we een abbonement hebben op verse bloemen gedurende het kampeerseizoen. Dan hebben wij iig een fijne werkplek op de receptie!
Maar het valt op hoeveel gasten even voelen of ruiken aan de bloemen. Ze zijn echt en ze zijn mooi!

Voor ons is dat goed, we weten dat veel van onze gasten er dus een "oog" voor hebben. We kunnen het moeilijk allemaal gaan doormeten en analyseren maar dat kost en veel tijd en vermoedelijk met een zelfde soort resultaat!
Met vele kleine stapjes maken we onze camping steeds waardevoller. De ene keer gaat het om een kostbare investering waarover wij en de bank graag eerst wat meer informatie (kennis) in winnen. De andere keer kan dat gewoon op boeren verstand en intuïtie.

Als we maar blijven VAMP-en. Want dat is ons werkwoord!

Wees welkom en ervaar ons VAMP-en
De Polletjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten