-0515-442328-

vrijdag 1 februari 2013

one big family

Vandaag komt er weer een nieuwe stagiaire in ons midden. Weer even een goed moment om het gevoel dat wij hebben over gastvrijheid en persoonlijke aandacht goed te duiden.

Zoals ik steeds probeer de dingen tot bijna kinderlijke eenvoud te herleiden doe ik dat ook nu weer. Gastvrijheid is voor ons niet hoe we zouden willen zoals we zelf behandeld zouden willen worden. Gastvrijheid is zoals ik zou willen dat er wordt omgegaan met mijn personeel en met mijn gasten alsof ze mijn eigen familie waren.
Immers, ik wens mijn oudere moeder of mijn jonge neefje meer toe dan mijzelf.

Onlangs waren mijn ouders 50 jaar getrouwd. Dit werd met de hele familie gevierd in Istanbul. En onze nationale trots vervoerde ons alle naar Istanbul. Tijdens de reis werden mijn ouders totaal in de watten gelegd. En wij kinderen genoeten ervan!
Kun je je voorstellen dat wanneer een kleutertje hier over de camping rent en dan struikelt over zijn eigen voeten die niet zo snal konden rennen als zijn hoofd had gewenst? Dan wil je toch dat het kind lief wordt getroost door een toevallig voorbij lopend personeelslid?

Maar vandaag komt onze nieuwe stagiaire aan. En ook voor haar willen we dat ze zich welkom voelt en zich snel zal thuis voelen. Haar tijdelijk chalet is klaar voor haar, Monique onze schoonmaakster heeft er een lekker fris doekje doorgehaald. Bloemetjes met een lief kaartje staan te geuren, kacheltje aan.

Het mooie is dat veel van onze gasten ook zo zijn. Hoewel de meeste gasten erg gesteld zijn op de eigen privacy, kiezen ze hun eigen momenten en mensen zelf uit. Daarvoor hebben we plekken uitnodigend gemaakt om juist daar ook makkelijk met elkaar in contact te kunnen komen.
Het terrasje bij het strandbarretje heeft geen kleine taffeltjes met stoelen eromheen. Nee, daar is een grote tafel met bankjes waarop je kunt aanschuiven. Niets hoeft, maar je kan er wel gewoon lekker met de ander een gesprekje aangaan. Langzaam maar zeker zijn er steeds meer van die plekjes op de camping en daardoor zie je langzaam dat de gasten van twee veldjes verderop plots samen aan het zeilen zijn.

Kijk, dat vinden we echt cool. Mensen die elkaar hebben ontmoet, en duidelijk een klik hebben.
Mensen die elkaar uitdagen, elkaar inspireren. Dat zijn de momentjes waarop ze elkaar bijna als familie ervaren.
En ik weet zeker dat dat voor elke organisatie het meest ultieme is:

Je klanten met jou, je personeel en met je overige gasten,  zo'n band hebben, dat het bijna voelt als familie!


Wanneer mogen wij jou ontvangen? Wees welkom!
De Polletjes Watersportcamping Heeg
www.watersportcampingheeg.nl



Geen opmerkingen:

Een reactie posten