Han Toebast vertelt dat elk sterk merk een goed verhaal verteld. Een verhaal niet langer dan 400 woordjes waarin alles staat dat nodig is voor het juiste verhaal. Dus thuis duik ik nog maar eens mijn boekenkastje in. In de loop der jaren heb ik heel wat boeken aangeschaft, ook over storytelling. De meeste heb ik wel gelezen, maar ik heb nog niet ons verhaal in 400 woordjes. Gelukkig heb ik al wel een paar jaar geleden een paar regeltjes waarin ons DNA beschreven staat. Ook dat is al meer dan eens erg goed van pas gekomen. Ik ken de waarde van een goed verhaal, dan moet ik er nu maar eens echt aan geloven. Op naar de volgende stap, wat moet er allemaal in ieder geval in dat verhaal staan?
- De waarom vraag, waarvoor sta je? (missie, visie en strategie in een paar korte zinnen)
- Wat is je geschiedenis? Hoe is je bedrijf ooit ontstaan?
- Wie zijn de karakters uit je verhaal? Wie hebben je bedrijf laten ontstaan?
- Welk probleem wil je met je bedrijf oplossen? Wat is je belofte en waaruit blijkt dat?
- Welke ellende heb je met je bedrijf moeten doorstaan? Wat ging fout?
Heb jij je verhaal al goed ontwikkeld? Ik ben heel benieuwd naar jouw verhaal, wees welkom!
De polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg
Hoi Karin, een mooie post! Ik heb mijn verhaal ontwikkeld door het maken van een persoonlijk magazine waarin ik deel wie ik ben en waar ik voor sta. Vind je het leuk om een kijkje te nemen? Dat kan op: http://issuu.com/susanvandijk/docs/magazine_marieke_van_dijk_
BeantwoordenVerwijderenGroeten van een campinggast zomer 2013! Marieke
Hi Marieke, dank voor je open reactie! Ik ga snel een kijkje nemen in je magazine! (Krijg het linkje morgen wel open, lukt me niet op mobiel) ben heel benieuwd. Wat bijzonder dat je na al die tijd, toch nog de camping volgt, leuk! Marieke, ik hoop je nog weer eens in het wild te mogen ontmoeten, groet & glimlach, Karin
BeantwoordenVerwijderen