-0515-442328-

maandag 26 oktober 2015

wat laat jij nog onthouden?

Wat kan jij je nog herinneren van je laatste vakantie? Is het een bijzonder ding? Is het een persoon? Is het een betaalde prijs? Je kunt gewoonweg niet alles herinneren, onze capaciteit om de dingen te herinneren is beperkt. Dus als je dat weet, hoe zorg je er dan voor dat ze de vakantie bij jou goed blijven herinneren?

En niet wat ze in het dorpje dat net verderop ligt waar ze een mooi en bijzonder terrasje hadden ontdekt, ook leuk natuurlijk. Maar hoe blijven ze aan jou denken? Kan je ervoor zorgen dat je gasten je bedrijf niet snel zullen vergeten? Kan je herinneringen maken, helpen? Wanneer ik terug denk aan mijn vakanties en aan wat ik er nog van herinner, dan gaat het wel heel erg vaak over belevenissen gekoppeld aan mensen. Een "Mario" in Rome, waar we uren deden over de rekening betalen, steeds maar weer kregen we wat nieuws wat we zeker nog moesten proeven, en dat na een heerlijke maaltijd! Van fruit, een grappa en nog een ijsje....we vertrokken zeker een uur later dan dat we dachten. Erg vervelend was het niet, Mario voerde steeds maar weer een Italiaans theater op, we hingen aan zijn lippen! Vorig jaar mocht ik naar een 1001 nacht sprookje in Marrakesh waar ik naar misschien wel de mooiste spa ter wereld ging. Het was niet alleen de hele entourage, het was zeker ook de enorme lieve dames die heerlijke schoonheids behandelingen gaven. De liefdevolle aandacht, de zorg en de warmte was om nooit te vergeten!
Waarom is het belangrijk dat onze gasten, onze camping nog kunnen herinneren? Omdat dat denk ik de duurzaamste wijze van marketing is. Als ze hun belevenissen goed kunnen herinneren, dan gaan ze dat zeker ook doorvertellen aan hun familie en vrienden. Die willen vervolgens ook naar ons komen. De mond tot mond reclame dus, waarom sturen zo weinig organisaties daar dan nauwelijks op. Hebben vast een andere gedachte bij effectieve marketing. Ik ben benieuwd naar jouw reactie, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten