-0515-442328-

dinsdag 27 oktober 2015

where is the money?

Wil je toffe projecten ontwikkelen dan heb je een fiks bedrag nodig om het e.e.a. te financieren. Al snel praten we over: En hoeveel gaat dat kosten? Waar denk je het geld vandaan te halen? Natuurlijk is het hebben van geld erg handig bij het ontwikkelen van toffe projecten maar

Eerlijk gezegd hebben de projecten die ik tot nu toe heb gerealiseerd met NUL budget toch wel de leukste. Ze hebben mij, en de mensen eromheen het meeste energie gegeven! Topschrijvers hier naartoe halen kon alleen maar door ze ook echt heel toffe dingen aan te kunnen bieden. Budget was er niet, maar gelukkig heb ik stakeholders uit de regio bereid gevonden om mee te doen, zonder dat ik ze ook maar een cent heb hoeven te betalen! We hebben allemaal onze diensten aangeboden, om niet. En juist daardoor waren we, met elkaar, in staat om iets groots neer te zetten! Ik heb vele uren erin gestoken, net als vele kilometers die ik daarvoor heb gereden. Maar het was, ik kan niet anders zeggen, een groot succes! Ook bij T.V. producties heb ik goed gekeken, wat zou de kijker het liefste zien? Hoe kan ik daarbij zo opvallend mogelijk, diensten aanbieden. Ik kijk wie er allemaal belang zouden hebben om ook in beeld te komen bij deze productie en vraag dan of ze samen willen werken, om niet! Heel vaak heb ik nee gekregen, of antwoorden als: "We hebben het al druk" of nog erger: "Ik ga toch niet zomaar diners weg geven voor wel 200€?" Tuurlijk mogen mensen weigeren, maar je kunt je voorstellen dat ik niet snel meer dit soort Restaurants aan mijn gasten aanbeveel! Het antwoord doet ook wat met mij natuurlijk. Maar nu terug naar de energie, uiteindelijk heb ik telkens voor veel van mijn projecten wel mensen bereid gevonden. Daar gaat altijd veel tijd en energie inzitten. Het project wordt altijd net weer anders dan dat ik me had voorgesteld, ook dat hoort bij co-creatie. Maar in de meeste gevallen wordt het er ook beter op!
Zonder een cent, maar met een hoop energie en enthousiasme, projecten ontwikkelen. Misschien wel het aller leukste van mijn werk als grassprietverhuurder. En dat kan nooit zonder het eindresultaat te kunnen bewonderen en te zien wat voor effect het project op onze gasten heeft. Van pril begin, tot einde alles mee kunnen maken, dat maakt het zo leuk! En wanneer ik al mijn uren helemaal door zou rekenen, en daarop een verdienmodel had moeten los laten, dan kan het soms helemaal niet "uit". Maar heel vaak wel! Want bij elk project dat we weer optuigen, ontwikkelen we onze vaardigheden, onze kennis en ons netwerk weer verder. In de loop der jaren worden we alleen maar sneller, beter en worden de projecten vaak grootser. Wanneer de vraag: "Where is the money?"te snel wordt gesteld, dan gaat die je alleen maar verlammen. Er is geen geld, maar dat kan je nog steeds wel aan de slag, kom op zeg!
Welk event heb jij ontwikkeld zonder budget, ik ben heel benieuwd naar je reactie! Groet & glimlach, de polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten