-0515-442328-

maandag 21 januari 2013

Enthousiasme

Als ik in de omschrijvingen van vacatures kijk dan staat er steeds weer opnieuw het woordje enthousiast in. Als ik de masterclass van Adjiedj Bakas bijwoon hoor ik: wie niet kan lachen, mag niet in mijn winkeltje werken. Enthousiasme, wat is dat eigenlijk?

Ik ben maar eens gaan googlen op het woord en dat komt er heel wat boven. Maar het mooiste vind ik wel; "Enthousiasme is de zelfrijzende kracht die ervoor zorgt dat jouw dromen de sterren bereiken. De wereld evolueert dank zij de stuwkracht van sterk gemotiveerde en enthousiaste mensen."
Uit deze omschrijving blijkt overduidelijk dat je een droom moet hebben, enthousiasme is eenvoudig alleen maar de verbindende factor tussen droom en ster.
Ik heb dromen, zeker. En ik deel mijn dromen regelmatig. Maar hoe erg is het dat we onze studenten van vandaag onze dromen ontnemen? 
Al jaren geleden bleek dat studenten met een niet Nederlandse afkomst veel meer moeite hadden om een stageplaats te vinden, laat staan een betaalde baan.
Vandaag de dag is de arbeidsmarkt zo enorm veranderd, en zelfs het studielandschap wordt helemaal op zijn kop gezet. De studenten van vandaag hebben niet eens meer hoop op een pensioen.

Waar haal je je motivatie vandaan als je zo weinig toekomstperspectief hebt? Waarover kan je nog dromen?
Hoe enthousiast kun je nog zijn?
Ik vind dit een zorgelijke situatie en ben benieuwd wat jij ervan vind.

Wees welkom, de Polletjes, Watersportcamping Heeg
http://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten