-0515-442328-

dinsdag 15 januari 2013

probleemgericht denken

We hebben telefonisch contact, aan de andere kant van de lijn wordt me duidelijk dat die witte tupperware bakken niets is voor hen. Ik kan me er wat bij voorstellen. En dat is dan ook een belangrijke reden dat veel mensen gewoon nu al jaren niet meer gaan kamperen. Die belevenisloze plastic bakken zien er al eeuwen hetzelfde uit.

Ook hier moet wat op te vinden zijn. Neen, onze chalets zien er wel mooi uit, maarja kijk die zijn wel erg aan de prijs. Trouwens, vergeet niet Karin, de plaats waar we eventueel een seizoensplaats willen hebben is ook van groot belang he, we zoeken echt een droomplaats.
Al mijn radertjes draaien en draaien, maar hoe ik ook denk ik voel dat ik gevangen zit in mijn routine denken.
Ik vraag: hoe ziet je droomverblijf eruit? En vandaaruit blijk ik weer makkelijker te kunnen denken in oplossingen. Het probleem is dat wij mensen soms zo vast zitten in ons denken. Het probleem is heerlijk, immers deze gast wil dolgraag bij ons komen kamperen, hij zoekt alleen nog "even" een droomplek met een droomverblijf!
Als je je richt op het oplossen van de problemen van je klanten, zul je vanzelf je producten verkopen.
En of het nu gaat om onze grasspieten die we graag willen verhuren, of dat het gaat om een consultant die zijn uren wilt verkopen, op het moment dat je problemen voor je gast of klant kan oplossen, echt oplossen, dan ben je koopman.

En zal ik je eens wat vertellen, "een echt probleem is het pas, als je geen problemen meer hebt" vertelde mijn vader vroeger al zijn moeder!

Welk probleem mag ik met jou oplossen? Wees welkom, De Polletjes
http://www.facebook.com/campingheeg



Geen opmerkingen:

Een reactie posten