-0515-442328-

maandag 14 januari 2013

onverwacht of onverantwoord?

Het zit in mijn bloed om mensen te verrassen. En lang niet altijd met een aardig kadootje of zo, maar zeker ook verrassen door ongebruikelijke vragen te stellen of vreemde acties te bedenken.

Ik vertel mijn stagiaires ook altijd dat je eigenlijk maar twee soorten vragen kan stellen:
Gekke
Briljante
De rest is gewoon saai en meestal al lang beantwoord.
Maar verrassen kan ook door mensen aan het denken te zetten over zaken waar ze eigenlijk eerder nog niet over hebben nagedacht. Zo kreeg ik de foto dat ik aan dit blog heb toegevoegd, van Richard Stomp. Weer een van zijn geweldig inspirerende foto's. Wat als onze gemeente niet langer toeristenbelasting zou heffen, maar droeftoeterbelasting? Iedereen die met een droeftoeterkop rond wil blijven lopen, mag dat zelf weten, maar betaald er ook voor omdat het gewoonweg een hoop enenrgie kost voor de mensen die in de omgeving lopen van die droeftoeter.
Of, misschien wel nog beter, je belastingen betalen met andere mensen blij maken.
Daarom wil ik je vragen of je nu even buiten wil gaan staan, je gezicht in de zon, je ogen dicht doen en heeeeeeel diep de heerlijke vrieskou inademen.

Man wat geeft dat weer een blij gevoel! Heerlijke zuurstof tussen de bedrijven door happen.
Want dat is wat wij je ook in de zomer kunnen bieden, buiten genieten, gewoon.

Welk verdienmodel zou jij op zijn kop willen zetten?

Ik ben nieuwsgierig naar je reactie!
Wees welkom, De Polletjes, Watersportcamping Heeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten