-0515-442328-

vrijdag 12 juli 2013

de creatie en innovatie van meerwaarde

Om te weten hoe we onze producten & diensten waardevoller kunnen maken, moeten we weten aan welk knopje te kunnen draaien. Onze streven naar geluk, dat we ervaren tijdens het ondergaan van bijzondere, positieve emoties, is de meest sterke drijfveer.
Gewoon is niet meer goed genoeg, we zoeken naar steeds heftigere ervaringen om ons gelukkig te kunnen voelen. We zijn als maatschappij echte geluks consumenten geworden.

Onze hang naar geluk heeft grote gevolgen voor ons gedrag. We gaan niet meer "gewoon" op wintersport, nee we gaan naar Dubai, om daar de latten onder te kunnen binden. Er zijn boekenplanken vol geschreven over de belevenis economie. We willen van de ene kick naar de andere leven. We willen voelen dat we leven, en genieten.
We krijgen zoveel prikkels binnen per dag, dat, willen we die nog filteren, dan zullen we ook wel moeten gaan selecteren op heftige emoties. En ik denk dat het aantal prikkels door alle mogelijke technieken steeds meer en meer worden. Nu we tot s'avonds laat nog op de bank zitten met onze ipad.
Als ik dan eindelijk in staat ben geweest om die gast te verleiden naar onze camping, wat moet ik dan op de camping zelf doen? Juist ja, ik moet hem bevestigen dat hij de juiste keuze heeft genomen en dat ik hem echt meerwaarde te bieden heb. Wat is nu, mede als gevolg van alle sturing op efficientie en technische mogelijkheden van de afgelopen decenia, echt waar het om draait?
De mens is opzoek naar liefde! Liefde is naast angst de meest basale behoeften van de mens. Als we nu belevenissen soordrenken met persoonlijke aandacht, dan kan het toch niet anders of we creeren een enorme meerwaarde.
Ik ben benieuwd naar hoe jij de meerwaarde ontwikkeld.voor jou producten en diensten, laat je een reactie achter?
Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten