-0515-442328-

zaterdag 6 juli 2013

waarom werken met een beeldbank

Ik liet Mats onze brochure zien, en ik stond al helemaal te glimmen om de complimenten in ontvangst te kunnen gaan nemen. Mats bladerde wat door het boekje en zei dat hij het begreep. Hij ging onderzoek doen en zou daar bij mijn volgende college op terug komen.

En Mats vond er wat van. Naast alle lofzang had hij ook wat puntjes van aandacht die vooral heel storend waren, de chaos aan gebruikte beelden! Ik keek hem wat wazig aan, en hij nam me mee, beeld voor beeld. Toen zag ik het ook, en we gingen er direct mee aan de slag.
Mats regelde voor me twee goede fotografen die zijn taal verstonden, en een styliste. 
Graag deel ik met jullie de lessen die ik van Mats in deze leerde.
Alles draait om een consistente beeldtaal.

Als voorbeeld vertelde hij mij dat wanneer de foto's in een beeldtaal zijn, allen een zelfde DNA hebben, de doelgroep je direct zal gaan herkennen.

Het meest ultiem is de beeldtaal van Benetton. Als je een foto ziet van Benetton, nog zonder logo, zonder letters, puur en alleen de foto, dan herken je die direct als zijnde Benetton. het is mooi om sterke voorbeelden te zien, dat inpireerd me. Het maakte het hele verhaal van Mats aan mij ook duidelijk.
Voorheen kreeg ik leuke foto's van gasten, stond ik zelf in de aanslag met mijn camera en verzamelde ik op allerhande wijze beelden die op onze camping waren geschoten.
Nu vraag ik af en toe weer de fotografen om onze beeldbank weer aan te vullen met de nieuwste producten en diensten. Afgelopen zondag waren ze er weer, en zeker, goedkoop is anders. Maar het helpt wel bij de uitstraling, de sfeer en de eigenheid die we jullie als toeschouwer ook willen laten ervaren.

Uiteindelijk moeten onze foto's ook mee helpen om jullie te verleiden ons te komen bezoeken, want we willen hogerop komen, net als onze Maurits in de boom!
Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten