-0515-442328-

dinsdag 2 juli 2013

hoe groter, hoe breder je doelgroep

Hoe komt het toch dat kleinere organisaties veel beter in staat zijn om te scooren met social media?
Ik voel direct dat ik wat rechter op ga zitten. Kijk dit is voor ons natuurlijk extra leuk, wij zijn klein!

Hans Maltha gaat in pittig tempo door, ik kan hem bijna niet bijhouden met mijn eeuwig meenemend notitie boekje. Met snelle korte zinnetjes schrijf ik zo het ene blaadje na het andere vol.
Hans is Facebook expert en heeft onderzoek gedaan naar de cijfers achter Facebook. Super interessant natuurlijk!
Hij deelt zijn conclussies met ons en legt uit waarom juist die kleine bedrijven beter scooren.

  1. de doelgroep is smal en specifiek
  2. de klanten zijn meer betrokken
  3. de persoon(en) achter de social media knoppen van het bedrijf zijn meer betrokken
Daardoor zijn de post waardevoller voor de speciefieke doelgroep (de fans), en ontstaat er meer engagement. Het aantal likes vs engagement samen bepalen je bereik!
En hoe meer je kan bereiken, hoe beter je kan scooren.
Werk aan de winkel dus, we gaan nog harder werken aan het aantal likes en engagement. En daarbij is het van belang dat we vooral proberen, testen en meten.

Hoe zorg jij ervoor dat je bereik voor jouw organisatie nog groter wordt? ik ben benieuwd want een ding weten we ook, samen weten we nog meer!
Laat je wat weten? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg




Geen opmerkingen:

Een reactie posten