-0515-442328-

maandag 29 juli 2013

kop uit het zand

Er heerst in onze branche een grote verwarring. We begrijpen het gedrag niet meer van onze gast, en vooral ook niet meer van onze potentiele gast. En ik moet je zeggen, ook ik wordt verrast door het gedrag van onze gast.
Natuurlijk wil ik als een jong wilgentakje, mee buigen met de wind die waait, maar soms vliegt de wind voor mij plots weer vanuit een andere hoek.
Fijn is het dan om weer even op het goede spoor te worden gezet door extra kennis uit een boekje of van een expert.
STEEK JE KOP UIT HET ZAND!

Het acht stappen plan:

  1. degene die het meest met de gast bezig is, wordt winnaar.
  2. integreer off-line met on-line technieken in je gasten contact
  3. volg de ontwikkelingen bij de gast (b.v. voorkeuren voor producten & diensten)
  4. wees zichtbaar in alle kanalen waar je doelgroep zit
  5. wordt een expert
  6. word een verleider en geen verkoper
  7. wees beter dan google in het zoeken naar de perfecte vakantie
  8. heb geen angst, er zijn kansen zat! 
En met name de laatste tip is natuurlijk wel eentje die echt fijn is, want zonder angst hoeven we tenminste niet aan het knopje van de prijs te gaan draaien en hoeven we onze branche niet uit te hollen en kapot te maken.

Met welke tip ga jij morgen aan de slag, ik ga morgen aan de slag met FaceBook!
Laat je het mij weten? Wees welkom, de polletjes, Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten