-0515-442328-

donderdag 22 augustus 2013

de veranderingen op het gebied van internet

Binnen twee jaar tijd heb ik alleen al op onze blog en website een verdubbeling gezien in toename van het mobiele gebruik. Momenteel bezoekt 24% deze kanalen met een i-phone en 6% doet dat met zijn i-pad.
(landelijk gemiddelde ligt momenteel op 15% in totaal volgens Simon Breakwell/Expedia)
De ontwikkelingen op het gebied van Social Media gaan razend snel. Elke keer dat ik weer naar een Social Media Club ga, is er wel weer een ander kanaal dat weer kansrijkt lijkt te gaan worden. Blijf jong van geest en nieuwsgierig, dan heb je de grootste kans dat de achterstand niet te al te veel gaat oplopen en kun je wel snel inspelen op veranderingen in de onlinewereld.
Kies steeds het platform dat bij jouw doelgroep past en ontwikkel een goed verhaal dat je daarop kwijt kan.
Dat verhaal ziet er tegenwoordig steeds vaker in beelden uit. foto's en filmpjes worden factor zoveel vaker gedeeld en door verteld.
google vind het fijn wanneer je zelf veel content produceert, je wordt hierdoor beter gevonden. Zelfs Zoover zoekt zelf binnen je twitteraccount welke aanbevelingen jouw gasten plaatsen op twitter.
Hoe kleiner de afstand van je campinggast tot de beheerder van je online kanalen, hoe groter de kans op relevante content. Opmerkelijk genoeg doen de kleinere campings, waarin een persoon meerdere rollen speelt, het beter met het produceren van relevante content.
Als je weet dat 52% van de gasten hun reisplannen, na een bezoek op de social media kanelen, verandert en dat 42% van de content op Facebook gaat over reisverhalen en gasten gemiddeld 21,6 websites bekijken voordat ze een reis boeken, we wel gek zouden zijn om NIET actief op facebook te zijn. Zo kan je eenvoudig een potentiele gast binnenhalen.
En doe dat vooral niet met LIKE en WIN acties, want daarmee haal je niet je potentiele gast binnen!
Tenminste niet de avontuurlijk paarse vakantieganger!
Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg




Geen opmerkingen:

Een reactie posten