Juist wanneer je net dat extra doet, dan is er een kansje op een sterke herinnering en een positieve opbouw van je merk.
Dat vraagt een permanente scherpte van jou en al je medewerkers. aar het werpt zeker zijn vruchten af!
Actief werken aan ambassadeurs of fans, en....elke dag weer opnieuw!
Ze vroeg om een was en droogmuntje om een wasje te kunnen doen. Een van haar kinderen had een ongelukje gehad, en zo vroeg ze me, weet jij of een dons slaapzak zo in de machine kan?
Eerlijk gezegd is het me nog nooit gelukt om een dons-inhoud normaal weer uit de machine te halen, ondanks toegevoegde tennisballen en heftig opschudden.
Ik adviseerde haar geen muntjes te gaan kopen. Maar haar probleem van een vieze slaapzak was nog steeds niet opgelost! Heb je dan nog wel beddengoed voor je kind vroeg ik? Nu ja, eigenlijk niet maar zo koud is het ook niet echt. Ik vertelde dat we nog wel een schoon dekbed hadden, fris gewassen maar met vlekken die we er niet uit konden krijgen. En daar was ze dolblij mee. Probleem voor deze vakantie iig opgelost!
Door niet alleen naar haar te luisteren, maar ook het probleem dat opgelost moet worden te analyseren, ben je veel vaker in staat om je gasten te helpen.
En daar gaat het om. We zitten in een dienstverlenende sector en ook al ontstaan er problemen bij je gast, waar wij niet voor verantwoordelijk zijn, we zijn wel verantwoordelijk voor de vakantie beleving!
En dus moeten we steeds zoeken hoe we deze, in dit geval optimaal kunnen maken!
Doe net dat beetje meer, en uiteindelijk krijg je steeds meer ambassadeurs, want het gevoel dat er iemand naast je staat, dat voelt heerlijk en dat vergeet je niet snel, hoe klein het ongemak ook was.
Wat heb jij vandaag gedaan dat net dat beetje meer was? Ik ben benieuwd want hoe meer voorbeelden, hoe meer we elkaar kunnen inspireren en stimuleren! Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg
Geen opmerkingen:
Een reactie posten