-0515-442328-

maandag 12 augustus 2013

imago is een balangrijke succesfactor maar hoe onderhoud je die?

Het opbouwen en onderhouden van een goed imago is van groot belang, zeker vandaag de dag. Wie ben je en hoe wil je gezien worden. Een hele opgave die zeker niet eenvoudig is.
Diegene onder jullie die al meer blogjes hebben gelezen van ons weten vast dat onze kernwaarde VAMP zijn (Vernieuwend, Anders, MVO en Persoonlijke aandacht)
En nu ging het vandaag even mis met deze kernwaarden.

Ik kreeg zojuist een boos mailtje binnen van een moeder van een paar alleengaande kinderen. We hadden al enige mailtjes van haar ontvangen waarin ze vroeg of we plaatsen vrij hadden voor aankomende week. Ik mailde terug dat we die zeker hadden en of ze ons wilde bellen zodat we samen konden kijken wat voor hen de meest ideale plaats was die we konden aanbieden.
Nu wil het geval dat we alleengaande jeugd op het veldje tegenover de receptie plaatsen, zeker in het hoogseizoen. Bellen lukte ze niet, jammer want dan hadden we van tevoren gehoord dat het om deze doelgroep ging en hadden we direct kunnen vertellen dat we geen keuze optie voor hen gisteren hadden omdat de rest van het veldje al vol stond met gereserveerde plaatsen.
Ze hadden dus geen keuze, en de plaats die ze aangeboden gekregen hadden, viel hun tegen.
Misschien nog meer doordat ze zelf niet een keuze mochten maken.
Zelf hadden we een hele hectische en drukke, lange dag gehad. Het eerste SUP event dat we samen met partners uit de omgeving hadden georganiseerd. Voor het eerst en ja dan loop je tegen wat kinderziektes aan. Niet dat dat een excuus is om onze gasten wat minder aardig en warm te verwelkomen, maar het is in die context wat eerder te verklaren. Mevr. sprak haar ongenoegen uit en dat is verkeert opgepakt door ons. Kortom geen keuze in kampeerplaats en dan ook nog niet helemaal aardig en warm worden ontvangen.....Kortom hier is duidelijk sprake van een gap in het imago!
En nu mag ik deze boze mail beantwoorden, en dan is het zaak om werkelijk alles uit de kast te trekken zodat we die P van Persoonlijke aandacht wel waar kunnen maken.
Gelukkig kregen we een mail van deze mevr. waardoor we van haar de kans krijgen om dit wel op te pakken. Want natuurlijk krijg je die niet altijd. En leuk is anders om zo'n "shit" klusje op te pakken, het is veel leuker om dolenthousiaste mensen uit te zwaaien en ze nog wat brochures mee te kunnen geven voor hun vrienden. Maar, het hoort erbij. Ook dit ligt op het bordje van een grassprietverhuurder!

Het imago, daar moet je dagelijks aan blijven werken, want overal waar wordt gewerkt worden fouten gemaakt, ook wij maken fouten, helaas....
Wanneer maakte jij voor het laatst een fout die schadelijk was voor het imago van jouw organisatie en hoe heb je die opgelost? Laat je het mij weten, wees welkom de polletjes Watersportcamping Heeg
http://watersportcampingheeg.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten