-0515-442328-

zaterdag 17 augustus 2013

op de snelweg van makkelijk is het druk

Hij was hier, René Boender, op onze camping, onze gast. En ik heb genoten van zijn aanwezigheid. Tuurlijk heb ik hem gesproken, en ik heb zelfs met hem en nog een heel mooi groepje mensen zitten brainstormen over de toekomst van de camping. De camping in het algemeen, de campings in Nederland.
René had weer een mooie opmerking: "Op de snelweg van makkelijk, is het druk."

Zo'n zinnetje waar je alle kanten natuurlijk mee uit kan denken. Zo'n zinnetje dat zich in je brein vast bijt en mij alweer een paar dagen steeds weer de kop op steekt. Ik houd niet van druk, helemaal niet als het om een over concurerende markt gaat. Als makkelijk niet meer werkt, dan moet het dus maar moeilijk. Maar wat is moeilijk? Heb jij een beeld bij moeilijk? Ik persoonlijk vind het moeilijk dat wanneer wij met een wat bijzondere bouwaanvraag komen, nl. een verbouwde zeecontainer als strand barretje en van aanvraag tot afkeuring tot eindelijk (gelukkig) wel goedkeuring komen, dat dat dan twee jaar heeft moeten duren.Twee jaar, het lijkt in de wereld die zo snel en heftig veranderd een eeuwigheid.
Hoe kan ik snel acteren, wanneer ik zoveel tegengas van onze overheid ervaar?
Geld, ook zo'n dingetje waar we met doorzetten wel weer een redelijk snelle oplossing voor vonden.
Ik zag het afstudeerontwerp van Feike de Jong, de Wilgenhut. Deze wilgenhut paste ons als een jas. Gelukkig vond Feike dat wij een prachtig podium aan zijn wilgenhut konden bieden. De sterke wil om het voor elkaar te boksen heeft ervoor gezorgt dat we met crowndfunding wel nu de wilgenhut op onze camping hebben. Maar echt makkelijk was ook dat niet. Het is zoeken, sparren, denken, weer overdenken, wakker liggen en soms tot aan het frustreren aan toe. Maar als het dan wel lukt geeft het wel een extra kick.
Heerlijk gevoel is dat, een kick. Maar helaas kan je lang niet altijd van je kicks eten.

Hoe krijgen we een snelweg naar onze camping, hoe krijgen we zoals het een goede snelweg  betaamd, ook nog een file, een file voor onze camping. Daar moet toch wat aan te doen zijn?
Bel me, al is het midden in de nacht, bel me als jij het weet!
Ik ben benieuwd en kijk uit naar je telefoontje, Karin
0515-442328
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten