Het is zeker geen makkelijke tijd, maar dat geeft je nog niet de vrijbrief om op de vlucht te slaan. Steeds meer op kosten gaan sturen en zo ver gaan dat de kwaliteit er behoorlijk onder te lijden krijgt, is dan nu een goed idee?
Als het probeem voor je organisatie een te kort aan (nieuwe) gasten is, dan moet je ook zorgen dat je voldoende nieuwe gasten zult krijgen. Het slechtste idee om alvast op de vlucht te gaan voor de naderende bui, zal je niet veel brengen.
Het ontwijken van de bui gaat voor je werken als een remparachute, en dat terwijl je gewoon volle kracht vooruit op je doel moet zien af te gaan.
Heb de focus op de toekomst en kijk niet teveel achterom want je koers bepaal je vooral door vooruit te kijken en niet achterom naar wat geweest was.
In je auto is niet voor niets je blik achterom (spiegels) veel beperkter dan het zicht vooruit (de voorruit)
Zorg ervoor dat je positief blijft, blijft vernieuwen en vooral de aandacht aan je gasten blijft geven die ze verdienen. Blijf (vernieuwende) initiatieven nemen en kom je afspraken na, dan kom je al een heel eind. En gebruik de rustige wintermaanden om je deskundigheid te vergroten en hoe je nog meer kan mee-denken met je gasten waar ze werkelijk behoeften aan hebben.
Dan kan het niet missen of volgend seizoen gaat weer zonnig voor je worden. n niet alleen voor jou maar ook voor je gasten. En als je maar genoeg ambassadeurs van je organisatie hebt, genoeg fan's, dan zulle die er samen met jou voor zorgen dat je meer gasten zult krijgen.
Dan gaan jouw gasten werken voor je, hoe mooi wil je het hebben?
Ik ben benieuwd naar jou reactie, wees welkom! De polletjes, Watersport camping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg
Geen opmerkingen:
Een reactie posten