-0515-442328-

vrijdag 18 oktober 2013

Ik kan nog een paar dagen het weekend verkopen

Tijdens thecase13 woon ik ook de presentatie bij van Bas Hoogland. Jullie kennen hem wel van Landal Greenparks. De titel was juist voor mij natuurlijk super interessant: "Voor wie ook Klantvriendelijkste Bedrijf  van Nederland wil worden."

Bas vertelt, en aan alles merk je gewoon dat deze man graag op het podium staat en zijn kennis wil delen. Hij begint zijn organisatie voor te stellen met een filmpje, jammer dat het filmpje blijft hangen op het wat niveau en ik was juist zo benieuwd naar het waarom van Bas. Door het wat centraal te stellen, krijg ik in dit introductiefilmpje ook niet mee dat Landal Greenparks zo geweldige persoonlijke aandacht geeft. Kortom Bas, hier liggen nog mooie kansen voor je!
Bas vertelt makkelijk over zijn heftige periode van hartfalen, en op een grappige wijze vertelt hij dat zijn twitterpassie bijna betekende dat hij door mocht gaan naar de notaris. Dan komt het, Bas laat een foto zien van een groenteboer, net zoiets als ik hier boven laat zien en vertelt: "Ik ben een soort groenteboer, ik verkoop super bederfelijke waar!"
Bam, daar had ik nog niet eerder zo naar gekeken. Op dinsdag, zo gaat hij verder, heb ik nog dik twee dagen om mijn weekend te verkopen!
En zo is het, maar wat als je doelgroep super laat zich gaat orienteren, en nog later gaat kopen? Wat betekent dat voor ons ondernemers? Aan welke knop gaan we dan draaien? Dat ligt er volgens mij allemaal aan hoe je erin staat: Krijg je het spaans benauwd of weet je, Yes de voorspellingen voor dit weekend zien er buitengewoon mooi uit, wat is er dit weekend voor bijzonders te beleven en hoe kan ik dat nu nog snel neer gaan zetten?
Heel veel kunnen we voorbereiden want na de herfstvakantie heeft ook Landal het vast niet heel druk. Dat is het mooie van onze sector, we weten redelijk goed ons jaar te plannen, dus weten we ook wanneer we wat meer de tijd hebben om verder te kijken dan onze neus lang is.
We verkopen net als de groenteboer bederfelijke waar, alleen zijn wij nog niet zo goed gewent dat we van de concerven naar de versafdeling zijn geupgrade.
Vers, dat klinkt toch heel wat frisser dan bederfelijk. Ben ik in iedergeval al weer een klein stapje verder met mijn verhaal om het weekend te gaan verkopen.
Ik ben benieuwd hoe jullie dat doen, op dinsdag het weekend verkopen? Wees welkom, de polletjes
Watersport camping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg



Geen opmerkingen:

Een reactie posten