-0515-442328-

woensdag 9 oktober 2013

Hoe komt de potentiele gast dat nu te weten??

Het is het najaar, en dan hebben wij grassprietverhuurders en andere collega's uit de recreatie branche het lekker rustig. De tijd om weer aan die dingen toe te komen waarmee je volgend jaar het verschil kunt maken.
Met een kopje kofie erbij praten we over koetjes en kalfjes en dan komt het....

Onze gast kent het verschil wel tussen de ene grasspriet verhuurder en de ander, maar onze potentiele gast, je weet wel, die nog niet eerder is geweest, die weet niet wat hij mist, die kent ons nog niet. En hoe kan ik er u voor zorgen dat hij in een oogopslag (want de gemiddelde gast kijkt maar een paar seconde naar een home page) ziet dat onze grassprieten precies zo zijn als hij dat wenste?
Hoe duid ik in een paar foto's het verschil? Hoe voelt hij ons WAAROM?
Want als ik daartoe in staat ben, dan gaat het niet meer om die boot met die mast en zeilen, het WAT, maar dan weet hij ook waarom ik niet de goedkoopste ben, want bij ons huurt hij meer dan die boot of die kampeerplek
Als het me lukt om dat in drie beelden te kunnen weergeven, dan ben ik dirigent van mijn eigen redement.
Nu we in deze wereld alles eenvoudig kunnen vergelijken met elkaar door internet, is het belangrijk geworden dat we ons WAAROM communiceren.
Ik vroeg onlangs aan Erik Scarcia, een van onze droomgasten wat onze waarde is. Erik vertelde mij dat juist ik en Jacob de toegevoegde waarde waren. Als je bij ons komt kamperen of zeilen, dan krijg je van ons een warm gevoel erbij. Jacob helpt je met je stroomstoring of verteld je vol enthousiasme welke route je kunt varen. Ik vertel je over een training of over een machtig boek dat ik een aanrader vind. Ik breng je in contact met een andere gast waarmee je zakelijk vast mooie plannen mee kan smeden.
Maar ja, zit ik nog steeds met het probleem......hoe vertel ik dat in drie beelden? Jij hebt in iedergeval een lekkere, frisse kijk op onze camping, misschien dat jij wel een idee hebt en dat je me kunt helpen?
Ik ben benieuwd en kijk uit naar je reactie!
Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten