-0515-442328-

vrijdag 11 oktober 2013

heb ik weer...

Gisteren kon ik wel door de grond zakken. Tijdens een presentatie moest ik zo nodig een vraag gaan stellen. Ik kreeg de kans om de vraag te stellen, ik had van alles verwacht als antwoord, maar zeker niet deze!

Ik had me al helemaal verkneuterd op de presentatie van Jan van Setten. Ik vind hem mateloos energiek, inspirerend, een positivo en enthousiast! Tuurlijk had ik er veel zin in, het is dan echt zo'n man waar je bruisend van de energie vandaan gaat. En ja hoor, met mijn pen en schrijfschriftje krabbelend, kreeg ik het ene idee na het andere. Heel bevlogen verteld Jan over een kapper, je weet wel zo eentje die met de grootst mogelijke moeite er alles aan doet om niks aan hem te vragen. Als je hem maar niet stoort, want hij scharrelt hier zijn kostje bij elkaar!
Je kent ze wel, van die droeftoeters. De kapper die er geen bal meer aan vind om te knippen, maar ja hij verdient er nog een klein beetje geld mee. Al jaren loopt zijn omzet zwaar tegen, het loopt alleen nog maar verder terug. De klanten willen steeds meer voor minder. Nee het valt niet mee...en leuk, nu ja deze kapper weet wel leukere dingen om te doen. Gewoon een beetje die kransen knippen van die ouwe mannekes....
De kapper is altijd blij wanneer de dag er weer op zit. En vaak is het financiele resultaat bedroevend.

Dan verteld Jan over die collega van deze kapper. Die er alles aan doet om het de klant zo fijn mogelijk te maken. Hij heeft een rode loper buiten de zaak liggen, vrolijke vlaggen wapperen alsof er een feestje is, er is ook een feestje. Zodra er een dame binnen komt en het is even na koffietijd dan krijgt ze een glaasje bubbeltjes. Rond de spiegel allemaal lampjes alsof ze in de visagie zit bij het theater. De kapper haalt zijn handen door haar haar en maakt een foto. Deze foto wordt met een leuk programmaatje bewerkt waardoor de dame al snel een keur aan kapselmogelijkheden te zien krijgt bij haar gezicht.
Er wordt een prachtig kapsel gekozen en ze gaan aan de slag. Een hoofdhuidmassage, een creempje hier een toefje schuim daar, je kent dat wel. En dan.....

Ik steek mijn hand op en vraag Jan: "Jan, ik snap het niet, waarom bij jij niet naar deze kapper gegaan dan?"
En dan verteld Jan waarom zijn haar als een vogelnest eruit ziet. Vorige ker dat ik hem had gezien had hij nog een flinke dos haar. Hij heeft net zijn 11 chemokuren achter de rug. Hij is net schoon verklaart en daarom is hij nu zo'n gelukkeling!
Je begrijpt wel dat ik dit antowoord niet had verwacht. Ik schrok me kapot!
Jan verteld erover met een hoop energie en positiviteit. Ook deze uitdaging heeft hij geheel op zijn  eigen wijze aangegaan. Hij is er helemaal voor gegaan.
Jan, wat geweldig dat je zo stoer, open hebt willen delen met de hele zaal over jou ziekte. Ook jij was niet voorbereid op zo'n vraag, en mijn bewondering voor jou is alleen maar veel groter geworden.
Jan, voor jou en je gezin heel veel goeds, liefde en gezondheid en dat je nog maar vaak mag vertellen dat jouw meide veel geld hebben verdiend bij de Dolle Dwaze dagen!
Het is jullie van harte gegunt!
Een groet & glimlach, de polletjes
Watersportcamping Heeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten