Brenda van der Laan neemt ons mee tijdens haar presentatie bij Materia. Een presentatie georganiseerd door de BNI.
Hoe zorg je ervoor dat direct duidelijk is waar je bent? Daar heeft het museum Wierdenland met grafische vormgeving mooi gebruik van gemaakt. Ook kan je met folie op de (buiten) ramen eenvoudig het verschil maken. Brenda laat vooral veel praktische voorbeelden tonen, waardoor het voor mij niet moeilijk is deze kansen te vertalen naar mijn eigen organisatie. Maar waar moet je nu echt rekening mee houden? Dat zijn grofweg 3 pijlers, die bepalen hoe en met wat je aan de slag gaat:
- verlichting
- akoestisch
- onderhoud
Dat is allemaal te voorkomen door te kiezen voor de juiste materialen op de juiste plaatsen. Denk daarbij aan:
- geluid absorberen
- geluid van binnen niet naar buiten
- geluid goed laten weerkaatsen
Let er vooral ook op dat de beleving die je neer wil zetten, nog voldoende samen gaat met de menselijke maat. Zorg ervoor dat de dingen het verhaal al vertellen, voordat het verteld hoeft te worden.
Mooie stof voor me om te kijken hoe wij dit weer gaan vertalen naar onze camping. Gelukkig hebben we er een lange winter voor! Heb jij nu al ideeen hoe jij het gaat vertalen, of misschien heb je al een idee voor ons? Laat het me weten, wees welkom, de polletjes
https://www.facebook.com/campingheeg
Geen opmerkingen:
Een reactie posten