-0515-442328-

dinsdag 22 oktober 2013

ontwikkel vanuit de markt, die heeft gelijk!

Lees ik: "Je gasten zijn dodelijk voor jouw innovaties, en dat is je eigen schuld!" Zo die staat, mijn interesse is geprikkeld!
Klantgericht, gastgericht, en hoe zit dit dan?

Verder in het artikel staan wat nuances: je moet niet enkel vanuit je huidige gasten innoveren, maar vanuit de markt! Het heet de outside-in-innovatie.
Wat succesvolle bedrijven vooral doen is het in contact staan met de markt om zo veranderingen snel te signaleren en daarop te kunnen anticiperen. Trends en onvervulde behoeften zijn van de gast van morgen zijn anders dan die van vorig jaar! het is dan wel de bedoeling natuurlijk dat je echt naar de essentie gaat van de onvervulde behoeften. Waarom, waarom, waarom en misschien nog eens waarom.
Van daaruit kan je je nieuwe producten en diensten ontwikkelen. Deze worden meer dan eens ontwikkeld samen met andere bedrijven, heel vaak branche vreemde bedrijven. Simpel weg omdat je het niet allemaal alleen kan. Innovatie is zo belangrijk om duurzaam te kunnen blijven opereren, het is een van de pijlers voor je bestaansrecht. Vrees niet voor kannibaliseme, wees niet bang om te verliezen wat je nu hebt, wat gaat er gebeuren met mijn bestaande producten als ik met dit nieuwe product aan de slag ga? Als ik nieuwe onderkomens bedenk voor mijn gasten, wat gebeurt er dan met mijn seizoensplaatsen, kan ik die dan nog wel verhuren? Dat soort vragen! Denk liever dat je dan maar minder seizoensplaatsen gaat verhuren. Wat de meeste bedrijven leggen niet het loodje omdat ze te snel innoveren, zeker niet in onze branche!
De meeste leggen het loodje omdat ze te weinig of misschien wel, helemaal niet meer innoveerde!
Kijk naar de markt, kijk wat de gast wil beleven tijdens zijn vakantie, en kijk dan vooral naar gasten die niet komen kamperen!
Wees waaks, wees welkom, de polletjes Watersport camping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten