-0515-442328-

donderdag 17 oktober 2013

twitter is als een rivier

Ik zit bij de presentatie van Thomas Marzano tijdens #thecase13 en hoor hem vertellen over de indrukwekkende vrijheid die hij van Philips heeft gekregen.
Middels personal branding online heeft hij uitgevonden hoe de verschillende kanalen hem helpen bij personal branding.

Hoe zorg je ervoor dat je invloed online steeds groter wordt en nog steeds je merkbelofte sterk in de gaten houdt?
Hoe zorg je dat je netwerk zo effectief mogelijk wordt? Want, zo verteld Thomas ons, twitter is als een rivier, je gooit er wat in en na 10 minuten is het .....weg! Het gaat er bij twitter niet om hoeveel accounts je volgen, het gaat erom in hoeveel lijsten je bent geplaatst. Want pas op dat moment ben je waardevol genoeg om echt gevolgd te worden en pas dan maakt het niet meer uit hoe lang geleden je wat hebt gepost. Immers worden de lijsten aangeklikt en eventuele tweets ge-re-tweet of wordt erop gereageerd.
Pas dan maken deze accounts echt contact met je, en ook dan kunnen ze vooral waardevol voor je zijn! je bouwt dan aan een relatie en dat is wat je doet met social media!
De vier belangrijke zaken die Thomas toepast is;

  • benaderbaar
  • menselijk
  • samenwerken
  • innovatief
Een mooi lijstje waarbij ik me helemaal thuis voel met onze VAMP methode. Ook daarin is innovatie en persoonlijke aandacht opgenomen. Menselijk en benaderbaar, ik geloof dat iedereen die mij wel eens heeft meegemaakt, dat ook van mij vindt.
En Thomas gaf als laatste nog de tip: "Vermenselijk het merk, laat het merk naar buiten treden, door muren heen breken."

Het was een bijzondere presentatie, en heb je nog vragen of opmerkingen:
Ik zou het echt mooi vinden als jij je daarvoor vrij genoeg voelt, wees welkom!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten