-0515-442328-

woensdag 23 oktober 2013

de romantiek van tastbaarheid

Ik ben zojuist weer terug van een mooi aantal dagen DDW. Vanzelf vol van inspiratie, maar hoe kan het ook anders. Het lijkt wel of heel Eindhoven is omgetoverd in een groot museum, vol met eigenzinnige, spannende mensen. Ik heb met veel nieuwe mensen gesproken en als je me nu vraagt: "welke uitspraaak is je het meest bijgebleven?" Dan is het deze wel;
De romantiek van tastbaarheid

Het internet heeft een hoop veranderingen met zich meegebracht sinds begin jaren negentig. We dachten dat we de brochure bijna niet meer als product hoefden te gebruiken, vele collega's hebben hun brochure of website downloadeble gemaakt. We hoefden niets meer op dode bomen. Maar is dat wel zo? Willen we niet dolgraag een zorgvuldig ontwikkelde brochure ontvangen om ons "geheime adresje" aan onze vrienden en familie laten zien?
Wij durfden het in ieder geval niet aan, onze brochure de deur uit doen. Maar nu krijg ik bijna het tegenovergestelde te horen: Karin, je zou een boek moeten ontwikkelen over jou camping, wij hebben ook een boek ontwikkeld, en het is ons beste marketing product die we ooit hebben gemaakt!
Is dat niet een beetje over de top, een boek over onze camping? Zullen er genoeg mensen zijn die dat boek zouden willen lezen? Ik zou mezelf nu niet zomaar willen gaan vergelijken met een Piet Boon.
Toch heeft het me aan het denken gezet. Van welke producten lees ik graag meer, en wat doet dat met mijn beeld van dat merk? Inderdaad, het heeft me een mooier beeld gegeven van het merk.

De romantiek van het tastbare, net zoiets als de romantiek van het bereikbare, beide zijn nog dichterbij gekomen door internet. En ik kan vanuit de grond van mijn hart zeggen dat het mij een belevenisvoller leven heeft gegeven. Vroeger was niet alles mooier, en morgen wordt ook niet mooier, maar het veranderd allemaal, en dat maakt het spannend!
Wellicht is een boek het tastbare bewijs dat je bereik daardoor zal gaan groeien, wie zal het zeggen?
Laat me weten wat jou idee hierover is, wees welkom, de polletjes Watersport camping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten