-0515-442328-

woensdag 2 oktober 2013

de routeplanning naar verleiding

Je kunt nog zoveel enquetes afnemen, maar op het moment dat je slechts de papieren uitkomsten laat meewegen in je analyses, dan ben je infentiel bezig!
Waarom gebruiken we dan in onze maatschappij zoveel enquetes?

Informatie uit enquetes houdt geen verband met gedrag, punt.
Tenzij je de gezichtsuitdrukkingen en andere fisieke reacties sterk mee laat wegen, hebben de uitkomsten, de gegeven antwoorden totaal geen zin!
Daarom ben ik ook zo'n voorstander van kwalitatief onderzoek. Samen met mijn gast echt in gesprek en samen zoeken naar wat hem het meest beraakt. Dat hoeft helemaal niet plaats te hebben gevonden op onze camping, juist liever niet!
Deze uitkomsten brengen me veel meer omdat ze me wel de essentie van onze gast brengen.
Ik zal een voorbeeld geven; afgelopen jaar hebben we ons bezig gehouden met beleving. Samen met een afstudeerstagiaire hebben we een plan ontwikkeld. Daarvoor waren we opzoek naar belevenissen die onze gasten raakt. Van die belevenissen die onze gasten jaren later nog vertellen. Van die belevenissen waarvan ik graag had gewild dat wij ze hadden geleverd.
Niet alle ideeen waren even toepasbaar, maar alles bij elkaar hebben we wel een grote hoeveelheid inspiratie gekregen. Het heeft ons enorm geholpen om een verdiepingsslag te kunnen maken.

Enquetes brengen je zelden verder, lees het boek van Paul Postma maar eens: Gek van winkelen.
Je zal niet de eerste zijn die totaal anders naar marketing gaat kijken!
Ik ben benieuwd naar je reactie, wees welkom de polletjes Watersport camping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten