Zien wat er niet is, een laagje over de werkelijkheid, dat is augmentet reality. En Mathijs Gajentaan neemt ons mee in zijn presentatie bij de SMC050, waar en wanneer je augmentet reality goed zou kunnen toepassen..
We kennen inmiddels allemaal de toepassingen binnen de sportwereld. De lijnen die meegegeven worden op het ijs tijdens de wedstrijden. Zo weten we als kijker beter hoe de schaatser zich verhoud tot de finish of tot de tegenspeler.
We kennen vast ook allemaal wel eens de nieuwe werkelijkheid gezien die een layer mee geeft aan een paieren versie van een magazine. In de ANWB ledengids wordt deze layer ook al meer dan eens toegepast.
Alweer wat minder bekend is de virtuele spiegel. Je kunt nu zonder passen, kijken hoe dat jurkje op het hangertje, jou zelf zou staan! Het lijkt me ideaal, want ik moet je bekennen dat ik echt een enorme hekel heb aan het passen in winkels.
Maar ook de toepassing van projecties op bv grote gebouwen maken dat de ruimtelijke omgeving er plots heel anders uit gaat zien. Het geeft je een totaal andere beleving! Ik heb het wel gezien in Eindhoven waar ze tijdens het jaarlijkse event GLOW de hele binnenstad veranderen in een soort Alice in Wonderland!
Mathijs laat ons zien wat hij met zijn bureau heeft kunnen betekenen in Spijkernisse. Daar heeft hij op een groot plein, de geschiedenis weet laten herbeleven. Alle oude bebouwingen die er in het verleden stonden, zie je nu weer door je eigen schermpje. Het was zo levensecht gemaakt dat zelfs bekenden vertelde: "Het huis e.d. klopt allemaal, alleen die fiets tegen de muur, dat was een dames fiets!"
Maar wat kunnen we ermee? Waar en wanneer levert het nu echt waarde toe voor mijn gasten? Ik kan op bepaalde lokaties extra info mee geven, zo ik dat nu ook al doe met wat teksten die uit de verschillende nestkastjes komen.
Ik zou de geschiedenis kunnen laten herleven, maar eigenlijk zou ik het het meest tof vinden dat onze eigen gasten, hun wijze lessen met ons willen delen. Hoe cool zou dat zijn?
Jij weet wat, ik weet wat, maar samen weten we veel meer! Dat kunnen vlekkentips van een oudere gast zijn bij de afwas plaatsen, bij een watertappunt zou het een verhaal kunnen zijn van de gast die bij Wetsus werkt en verteld hoe we dat zuivere water nu hebben gekregen. Bij de sterappelboom de kweker die verhaalt over de bomen. En op het strandje staat dan Hans klaar die verteld dat hij wel meer dan eens andere gasten mee neemt in zijn bootje voor een tochtje over de Poelen. Hij wijst je dan de weg tussen alle kreekjes en rietpollen door!
Maar zoals met heel veel dingen, het zal wel enorm kostbaar zijn, stel ik mij zo voor. Zou het haalbaar zijn voor een grassprietverhuurder als ik? Zou het werkelijk tot een verbeterde positionering leiden, en dus tot een hogere omzet?
Ik ben benieuwd! Wat denk jij? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg
Geen opmerkingen:
Een reactie posten