Er zijn al zoveel (technische) mogelijkheden om de online wereld te integreren in de offline wereld, maar we doen het nog onvoldoende. Hoe komt dat toch? Ik heb geen idee, in mijn geval denk ik toch dat het een stukje gebrek aan tijd ervoor vrij maken is.
We zijn dan wel serieus bezig op onze camping met onze online kanalen, dagelijks meerdere uren, maar .....we zorgen nog onvoldoende voor de zo nodige kruisbestuiving. Het meest eenvoudige is natuurlijk om in al onze uitingen op papier, ik noem het ook vaak onze dode bomen kanalen, aan te geven op welke online kanalen we te vinden zijn, en vooral hoe!
Daarnaast zouden we eens werk moeten gaan maken om de gast die we in het wild al ontmoeten, een grotere reden zouden geven om onze online kanalen te bezoeken. Waarom? Omdat we daarmee juist de binding in de periodes voor en na zijn verblijf kunnen vergroten met ons bedrijf.
En verder zijn er natuurlijk allerhande creatieve projectjes te bedenken waarbij off en online met elkaar gaan versmelten.
Tijdens de SUP wedstrijd van vorig jaar heb ik dat al ervaren. Door direct alle foto's van de wedstrijd, van elke deelnemer in actie, op onze FaceBook pagina te plaatsen, we een eneorme piek terug zagen in onze statistieken. Het is dan al druk, en dan komt er nog een hele bak aan extra werk bij, maar het was zeker de moeite waard! En zo zal het nieuwe zaken doen steeds meer in heftige pieken zijn vermoed ik. Van gematigd naar of veel rustiger of veel intenser.
Maar het ook deze taak niet doen, is een gemiste kans!
Hoe ver ben jij met het uit verbinden van de online en off line kanalen? Ik ben benieuwd, en wellicht heb je nog tips voor me, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg
Geen opmerkingen:
Een reactie posten