-0515-442328-

woensdag 30 april 2014

durf ook de dingen te doen, waarover je nog niet zeker bent!

Ze las haar droom vacature, op een klein dingetje na, ging het over haar. Ze kon alles wat ze vroegen, alleen had ze nog niet eerder kennis gemaakt met een bepaald computer programma, laat staan dat ze het beheerste.

Ze ging toch solliciteren en .....ze kreeg de baan aangeboden! En pas toen is ze zich, als een malle, gaan storten op dat computer programma. Met succes, want niet veel later kon ze het al tijdens haar eerste werkdag laten zien! Nog veel langer gelden ging mijn vader solliciteren. Mijn moeder bracht mijn vader weg met de geleende auto van haar moeder. Twee straten verderop bleef ze wachten in de auto en mijn vader vertelde dat hij vanzelf zijn rijbewijs en auto had. Met moeite had hij een prachtig nieuw pak gekocht en een knappe, geleende werktas. En je raadt het al, ook mijn vader heeft zich nadat hij de baan had gekregen, gestort op het leren autorijden, en ook weer met succes!
Juist door dit soort acties pomp je energie en uitdaging in je leven! Als het lukt dan geeft het je vleugels, lukt het niet, nu ja dan heb je er toch weer veel van geleerd!

En nu vraag ik me af, welke uitdaging ga ik vandaag aan? Of deze week? Want ik weet dat het me vleugels gaat geven!

Ik denk dat ik maar eens ga "jagen" op een van mijn bijna onbereikbare gedroomde gasten, heb jij toevallig het email adres van Richard? Ik ben benieuwd, wees welkom! De polletjes, Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

2 opmerkingen:

  1. Weer een leuke blog Karig. Nog niet zo lang geleden was ik op een afscheidsreceptie van een collega ondernemer/leverancier. In de toespraken kwam de "lifespreuk" van Henk naar voren;
    "Zonder een beetje bluf wordt het leven suf"
    Dus ook als je een maal een baan hebt kan dat nog een gezonde stelling zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Wietze, een mooie lijfspreuk, die houd ik erin! Mijn lijfspreuk is: Wie niet waagt, blijft maagd!
      Wietze, maak er een mooie avond van en ik hoop tot binnenkort,
      Karin

      Verwijderen