-0515-442328-

woensdag 9 april 2014

Waar is de dynamiek, waar is geld te verdienen?

Gister mocht ik een presentatie bijwonen van Fahrid. Hij nam ons mee in een reis door de tijd. Verleden, heden en toekomst vliegen in een sneltreinvaart door de ruimte. Ik hang aan zijn lippen en kan met mijn pen niet zo snel meeschrijven......

Maar in essentie laat hij ons beleven waar we ons op zouden moeten focussen. Gewoon door even vanaf een afstand naar de dingen te kijken. Ga daar vissen waar geld te verdienen valt, ga kijken waar de dynamiek van de economie zit! Waar woonde in 1950 de meeste mensen, en hoppa hij laat zien waar de meeste mensen wonen in 2050! Dan loopt het aantal aarbewoners al tegen de 10 miljard!
Welke economieen groeien het sterkst? Niks niet de BRIC landen die we via de media vooral de laatste jaren goed ingeprogrameerd hebben gekregen! Angola!
Ik val van de ene verbazing in de andere.... hemeltje lief wat een andere uitkomsten allemaal!
Maar gelukkig hoor ik ook al dingen waarmee wij alweer een tijdje hard aan werken; ga je regionaal organiseren, dat is een prachtige kans om de wereld te veroveren!
En gelukkig werken we al flink samen met de verschillende regionale collega's. Want onze gast komt helemaal niet alleen voor ons, die komt om Friesland te leren kennen, die komt voor de geheime adresjes en die komt om dit landschap te ervaren, deze natuur!
En dus is het al jaren een grote noodzaak voor ons om met partijen uit de regio samen te werken vanuit een gezamelijke visie, een gezamelijk doel!

Er ligt hier zeker nog een wereld te winnen, want er zijn nog heel wat organisaties en bedrijven in de regio die dat gezamelijke nog niet bepaald omarmen. Dat kan, en dat mag. Ieder is natuurlijk eigen baas. Maar ik moet je zeggen, ook dat doet wat met ons! Dat soort bedrijven hebben wij dan ook niet meer in beeld. Wij zijn geen ambassadeurs voor hen.....ook dat gaat dan zo!
Waar is de dynamiek, waar is geld te verdienen? Ook die vraag is dan weer relevant geworden!

Ik ben benieuwd hoe jij naar de dingen kijkt, laat je het mij weten? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten